بازگشت کلاهبردار سازمان سنجش به کشور

کلاه بردار ایرانی-انگلیسی آزمون آیلتس که چندین پرونده مفتوح در ارتباط با جرایم خود دارد و سال گذشته از کشور متواری شده بود، با توجه به تغییر دولت مجددا برای برگزاری این آزمون ها به کشور بازگشته است.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،به نقل از فرهنگ نیوز از بازگشت کلاهبردار آزمون های آیلس به کشور خبر داد. بر طبق این خبر، فردی به نام ” امیر-س” که پیش از این سابقه کلاه برداری از چندین هزار داوطلب آزمون آیلتس در موسسه ایران آیلتس را داشت و هم اکنون پرونده کلاهبرداری میلیاردی اش از بیش از هزار داوطلب در دادگاه مفتوح است مجددا و  این بار در قالب موسسه ای جدید به نام “ف-خ”  اقدام به برگزاری آزمون آیلتس نموده است. لازم به ذکر است این موسسه به صورت خانوادگی اداره می شود و حتی کارمندان آن نیز همان کارکنان موسسه ایران آیلتس هستند.

این فرد در سال گذشته نیز ضمن کلاه برداری میلیاردی از یکی از موسسات برگزار کننده آزمون آیلتس از کشور متواری شده بود.

پس از تعطیلی موسسه ایران آیلتس و با توجه به محدودیت روابط ایران و انگلیس این فرد از طریق شرکت ها و سایت های واسطه ای که در امارات تاسیس می کند تاکنون با نام های ISGو Takeielts.ae  و CES اقدام به ایجاد نمایندگی در ایران و برگزاری آزمون و کلاه برداری از سازمان سنجش، داوطلبان و موسسات داخلی نموده است.

فرد نامبرده که به همراه خانواده اش  تابعیت انگلیسی دارد پس از مدتی که در خارج از کشور متواری بود ، با استفاده از روابط خود  در سفارت انگلیس و British Council و با استفاده از فرصت بدست آمده از تغییر دولت ایران، مجددا اقدام به برگزاری آزمون آیلتس تحت نظارت کشور انگلستان در ایران نموده است.

این در حالیست که در دولت قبل با توجه به کلاهبرداری گسترده این فرد با حمایت British Council  و عدم پاسخگویی انگلستان به داوطلبان مالباخته، برگزاری هرگونه آزمونی تحت نظارت British Council انگلستان از سوی سازمان های مسئول ممنوع اعلام شده و آزمون آیلتس در ایران تنها تحت نظارت یک موسسه استرالیایی برگزار میشد.

در حالی که با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان اخبار مربوط به کلاهبرداری های این فرد از چند هزار داوطلب موسسه ایران آیلتس ( متعلق به شخص نامبرده) و همچنین کلاهبرداری میلیاردی از یکی از موسسات برگزار گننده آیلتس در ایران را مشاهده کرد، از مسئولین انتظار می رود ضمن برخورد با فرد نامبرده که سابقه فروش سوالات آزمون آیلتس، تغییر نمرات و کلاهبرداری های گوناگون دیگری را نیز در کارنامه خود دارد هشدارهای لازم را به داوطلبان و مجریان این آزمون بدهند تا مجددا شاهد آسیب های مالی و معنوی داوطلبان و موسسات ایرانی نباشیم.

همچنین با توجه به همکاری گسترده و همه جانبه British Council با این موسسه و عدم پیگیری تقلب در آزمون و کلاهبرداری های آن، این مطلب می تواند زنگ خطری برای نهادهای امنیتی کشور به حساب آید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.