بازگشت ۳۲ بیمار از مکه و مدینه به کشور/ ویزیت ۳۱۵ هزار زائر عمره مفرده

۲۷خردادماه،

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ۳۱۵ هزار زائر از ابتدای عمره مفرده تا امروز ویزیت شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ولید دنده بر با بیان اینکه تیم های پزشکی حج و زیارت در حال ارائه بهترین خدمات به زائرین عمره می باشند اظهار داشت: ۵ مرکز درمانی ثابت ، یک درمانگاه تخصصی شبانه روزی، ۴ مطب ، ۲پایگاه امدادی، یک اورژانس سیار و یک اورژانس ثابت در شهر مدینه مشغول به فعالیت می باشند.

وی در ادامه افزود: واحد اورژانسی سیار در منطقه میقات الشجره و اورژانس ثابت در بین راه مدینه و مکه در منطقه ای به نام بین الحرمین واقع شده است تا در صورت نیاز عمره گزاران به مناطق مختلف اعزام شود.

وی در خصوص مراکز درمانی در مکه مکرمه تصریح کرد: ۷ مرکز درمانی، یک درمانگاه شبانه روزی تخصصی، ۲ درمانگاه عمومی ۱۶ ساعته و ۴ مطب ۸ ساعته نیز در مکه مکرمه آماده خدمت رسانی به زائران است که بخش های درمانی این مراکز شامل داخلی، زنان، قلب و عروق، پزشکی عمومی و کارشناسی بهداشت است که بدون هیچ تعطیلی و به طور مدام به ارائه خدمات صادقانه و خالصانه مشغول می باشند.

وی به ۳۱۵ هزار ویزیت از ابتدای عمره مفرده تا به امروز اشاره کرد و گفت: ۱۱۵ هزار خدمات پیراپزشکی شامل تزریقات، پانسمان ، رپال نوار قلب، تست قند خون، جراحی سرپایی و سرم درمانی از دیگر فعالیت صورت گرفته در مکه و مدینه بوده است.

دنده بر به اعزام هزار و ۱۰۰ بیمار به بیمارستان های کشور میزبان اشاره کرد که این بیماران از بهره مندی از سطح خدمات امدادی و نیاز به خدمات گسترده تر به بیمارستان ها اعزام و پس از بهبودی عازم کشور شده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: در این میان ۳۲ بیمار نیز به سبب شرایط جسمی و روند بیماری که داشتند با توجه به تصمیم تیم پزشکی به ایران بازگردانده شدند و مراحل درمان آن ها در کشور خودمان در حال پیگیری است.

* دیالیز ۷۵۰ زائر عمره و ۱ عمل جراحی بزرگ از ابتدای عمره مفرده

دنده بر همچنین به دیالیز ۷۵۰ زائر عمره اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت های درخشان تیم های اعزامی به مکه مکرمه و مدینه منوره، دیالیز بیش از ۷۵۰ زائر بیمار بوده است که در هر مرحله ۶ ساعت زمان سپری شده است.

وی عنوان کرد: ۱۰ عمل جراحی بزرگ از ابتدای عمره صورت گرفته که مهم ترین جراحی های صورت گرفته در خصوص تبدیل، تعویض و یا پیوند عروق قلبی بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۱۱ زائر خانه خدا با عملیات احیا به زندگی دوباره بازگشتند که ۵ مورد احیا در مدینه و ۶ عملیات احیا در مکه مکرمه صورت گرفت و یک زائر تونسی با تلاش تیم های امدادی در مدینه به زندگی بازگشت./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.