بازیچه عروسک‌ ۳ هزار ساله در موزه می‌ماند

۲۱اردیبهشت،

مجید امرایی از ساخت مدل ˝بازیچه عروسک ۳ هزار ساله˝ و معرفی کارکردهای آن توسط کارشناسان در اولین بازار تئاتر کودک و نوجوان خبر داد.

مجید امرایی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: بازار تئاتر کودک و نوجوان بخش‌های ویژه و متنوعی را دارد که از جمله می ‎توان به معرفی آیین‌های خرده نمایش کهن ایرانی، بخش خلاقیت‌های نو، کارگاه نقاب سازی و عروسک‌سازی، معرفی چند خلاقیت و نوآوری ویژه و سمینار علمی اشاره کرد.

امرایی با اشاره به اینکه برگزاری سمینار علمی از بخش‌های مهم جشنواره است ادامه داد: بیش از ۱۶ سازمان و نهاد مرتبط با حوزه کودک و نوجوان با این بازار همکاری داشته و تا کنون بیش از ۷۰ گروه متقاضی حضور در بخش‌های مختلف بازار می باشند.

دبیر بازار تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: در طول برگزاری بازار مدل‌های بازیچه عروسک‌های باستانی و کهن ایرانی با قدمت ۹۰۰ و ۳ هزار ساله معرفی می‌شوند، این اولین بار است که این معرفی با حضور کارشناسان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این بازیچه عروسک‎ها از موزه خارج نمی‌شوند و با استفاده ازمدلهای ساخته شده آنها کارکردها و شاخص‌های آنها مورد بررسی قرار می‎گیرد.

امرایی در پایان خاطر نشان کرد: در این بازار ۵ کتاب حوزه تئاتر کودک و نوجوان به چاپ می‌رسد که یکی از آنها با مشترک ایران و ۴ کشور عضو استیج منشر می‌شود.

نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید امرایی از ۸ تا ۱۲ تیرماه با رویکرد اقتصاد تئاتر و جمع آوری و تعامل گروه‌ها، مؤسسات و سازمان‌های مرتبط با بحث تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.