بازیگرانی که با پارتی بازی وارد سینمای ایران شدند + عکس

بازیگری هم مثل دیگر مشاغل خاصیت پارتی بازی را دارد و بازیگران به‌راحتی می‌توانند فرزندانشان را بدون داشتن تجربه لازم و فقط به پشتوانه‌ واسطه، وارد سینمای ایران کنند و از آن به بعد بچه‌ها به راحتی استعدادشان کشف شود یا سال‌های سال از یک سریال ضعیف به سریال ضعیف دیگری بروند! در ادامه کارنامه تعدادی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

در ادامه کارنامه تعدادی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

لیلای سینمای ایران

می‌توانیم لیلا حاتمی را مطرح‌ترین بازیگری بدانیم که از خانواده‌ای هنرمند وارد سینما شده است. لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی از فیلم‌سازان بزرگ و زری خوش‌کام، یکی از بازیگران قدیمی است. لیلا حاتمی با کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی به یکی از موفق‌ترین ستاره‌های سینما تبدیل شده است و ثابت کرده است که ورودش به عرصه بازیگرانی، اتفاقی نبوده است!

سهیلی ها

ساعد سهیلی یکی از با استعدادترین بازیگران متولد دهه شست است. پدرش، سعید سهیلی؛ تا به حال فیلم‌های زیادی را کارگردانی، نویسندگی و تهیه کرده است. ساعد سهیلی برای فیلم رخ دیوانه، گشت ارشاد ۱ و ۲ نامزد سیمرغ بلورین شد و برای فیلم چند متر مکعب عشق، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد از خانه سینما شد!

پدر تهیه کننده، مادر کارگردان

باران کوثری دختر رخشان بنی اعتماد ، کارگردان و جهانگیر کوثری، تهیه کننده سینما است. او تا کنون در بیش از ۶۰ فیلم و تئاتر حضور پر رنگ داشته است و دو بار برنده‌ی سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش زن در «کوچه بی‌نام»، «خون بازی» و «روز سوم» شده است.

ماجرای متفاوت آشا محرابی و پدرش

ماجرای این دو کمی فرق می‌کند! کمتر کسی می‌داند آشا محرابی و اسماعیل محرابی پدر و دختر هستند. این پدر و فرزند تفاوت زیادی با دیگر بازیگران دارند چرا که اسماعیل محرابی نه تنها کمکی به بازیگر شدن دخترش نکرده است، که بارها سعی کرده او را از حرفه‌ی بازیگری دور نگه دارد. آشا محرابی که بر خلاف میل پدرش بازیگری را انتخاب کرده، حالا به یکی از بازیگران شناخته‌ شده ایرانی است.

عموزاده‌های ارجمند

برزو ارجمند پسر انوشیروان ارجمند و امیریَل ارجمند پسر داریوش ارجمند، دو عموزاده‌ای هستند که هر دو در عرصه‌ی هنر فعالیت می‌کنند. امروز برزو ارجمند را همه می‌شناند، اما امیریَل ارجمند به تازگی و با ایفای نقش در سریال معمای شاه، دیده شد. امیریل ارجمند همسر یاسمینا باهر بازیگر سریال «آقا و خانم سنگی» و «دیوار به دیوار» است.

نورا دختر مهدی هاشمی

اسم نورا هاشمی را کمتر کسی شنیده است. نورا هاشمی دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه‌ای است که سال‌ها پیش در سلطان شبان معروف شدند. دختر مهدی هاشمی برای اولین‌بار به عنوان بازیگردان وارد سینمای ایران شد و حالا هم همسر یک کارگردان است. سابقه بازیگری‌اش در تئاتر و فیلم و سریال به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد!

راه دراز تا محبوبیت پدر

ستاره پسیانی را در فیلم‌های زیادی مثل وارونگی، ورود آقایان ممنوع، لانتوری و کوچه‌ی بی‌نام دیده‌ایم اما با این حال چهره‌ی چندان موفقی نیست و بعید است به محبوبیت پدرش برسد!

مادرخانومی

لیلی رشیدی هم از آن‌ دسته بازیگرانی است که به واسطه‌ی پدر و مادر هنرمند خود شغل بازیگری را انتخاب کرده و حالا همه او را به خوبی می‌شناسند. ما دهه هفتادی‌ها لیلی رشیدی را با عنوان مادر خانومی زی زی گولو به یاد می‌آوریم. لیلی رشیدی با اینکه تمام سال‌های عمر خود را تلویزیون گذرانده و بسیار شناخته شده است اما او هم آن طور که باید نتوانست موفق شود.

غزل شهرزاد

غزل شاکری فرزند یکی از تهیه کنندگان با سابقه‌ی سینما، فرشته طائرپور است. خیلی‌ها هنوز چهره‌ی دوست‌داشتنی غزل شاکری را در سال‌های کودکی به خاطر می‌آورند. غزل شاکری در کودکی با بازی نقش گلنار معروف شد اما تا سریال شهرزاد از خاطرات بیرون رفت. غزل شاکری که با شهرزاد دوباره به محبوبیت سال‌های گلنار بودن رسیده است، هم اکنون فیلم «سارا و آیدا» را بر پرده‌ی سینما دارد.

شباهت عجیب

آزاده اسماعیل خانی فرزند مرحوم جمشید اسماعیل خانی و بانوی هنرمند، گوهر خیر اندیش است. آزاده اولین بار در سریال معمای شاه دیده شد. شباهت زیاد او به مادرش، یکی از عوامل دیده شدنش است. این شباهت به قدری است که آزاده اسماعیل خانی در فیلم سینمایی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران نقش جوانی مادرش را ایفا کرد.

خواهران متفاوت

روند پیشرفت خواهران شریفی نیا کمی شبیه به خواهران زارعی است. مهراوه و مریلا هر روز بیش از دیروز می‌درخشند و بالا می‌روند اما هر دو ملیکا سال‌هاست که در جا می‌زنند! ملیکا و مهراوه شریفی‌نیا دختران آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا هستند که به‌واسطه این دو نفر پا به عرصه بازیگری گذاشتند.

 

همیشه پشت کنکوری!

رضا داوودنژاد هم از آن دسته بازیگرانی است که پدرش واسطه‌ی ورود او به تلویزیون بود. رضا داوودنژاد اولین بار در سن ۶ سالگی در فیلم سینمایی بی‌پناه که به کارگردانی پدرش علیرضا داوود نژاد ساخته شده بود، بازی کرد. رضا داوود نژاد با این که تقریبا در سینما و تلویزیون بزرگ شده است باز هم نتوانسته از قشر بازیگرهای معمولی جدا بشود و به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کند.

پدر، پسر و دختر!

سعید امیر سلیمانی بازیگری است که کمتر شانس دریافت یک نقش اصلی در فیلم یا سریالی را داشته اما با این وجود فرزاندانش سپند و کمند امیرسلیمانی را هم وارد حرفه‌ی خود کرده است. کمند امیرسلیمانی را می‌توان از بازیگران خوش نام سینما و تائتر ایران دانست که با بازی در سریال پدر سالار بسیار درخشید و به چشم آمد اما سپند امیرسلیمانی با این‌که از سن ۹ سالگی بازیگری را شروع کرده هنوز نتوانسته به محبوبیت خواهرش دست پیدا کند.

کارنامه بی ستاره

پندار اکبری یکی از دو فرزند عبدالرضا اکبری است که شغل پدر را برای خود انتخاب کرده. اغلب ما پندار اکبری را با سریال فاصله‌ها به یاد می‌آوریم. پندار اکبری در سریال فاصله‌ها یک نقش نه چندان پررنگ را به ایفا می‌کرد و این بهترین اتفاق کاری او در چند سال اخیر بود!

خواهران فرجاد

مونا و مارال فرجاد دو خواهری هستند که با هم ۳ سال تفاوت سنی دارند، با این حال مثل خواهران دو قلو نمی‌شود به راحتی آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. مونا و مارال فرجاد فرزندان جلیل فرجاد بازیگر ۶۶ ساله سینمای ایران هستند. مونا فرجاد اقتصاد و مارال فرجاد عکاسی خوانده است.

یاد خسرو

پوریا شکیبایی که از لحاظ چهره شباهت زیادی به پدرش خسرو شکیبایی دارد، بسیار علاقه‌مند است که مثل پدر به بازیگر شایسته‌ای تبدیل بشود اما تاکنون به غیر از صداپیشگی در یک اثر، هنوز نتوانسته به موفقیت دیگری دست پیدا کند. نوید عبداللهی دیگر پسری است که با وجود داشتن حرفه‌ی دیگری تمایل دارد بدون تقلید از پدرش، با آهنگسازی و خوانندگی یاد او را زنده نگه دارد.

ثریا قاسمی، شقایق فراهانی، پگاه آهنگرانی، سام قریبیان، ایرج نوذری و علیرضا اویسی از دیگر بازیگرانی هستند که در خانواده‌های سینمایی به دنیا آمده‌‌اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.