بازیگری که در ۷۲ سالگی وارد دنیای سینما شد + عکس

به گزارش خبرآنلاین، جعفر بزرگی متولد سال ۱۲۹۶ در تهران بود. او بعد از دوران تحصیل و با گوش دادن به صفحات گرامافون به هنر علاقه‌مند شد. بزرگی فعالیت‌های تئاتری خود را در سینما سپه دنبال کرد و با افتتاح رادیو ژاندارمری و رادیو شهربانی، فعالیت خود را با حسین شهبازیان در این مرکز ادامه داد.

او از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۷ روزهای جمعه، نیم ساعت در رادیو خوانندگی می‌کرد که آهنگ «مرغ سحر» یکی از آن‌هاست.
  

مرحوم جعفر بزرگی (نفر اول سمت چپ)

بزرگی کنسرت‌هایی هم به همراهی حسینعلی وزیری‌تبار و یوسفی در تئاتر تهران اجراء کرد و صفحاتی از خود باقی گذاشت و بعد از افتتاح رادیو اصفهان، برای فعالیت در آن رادیو به اصفهان رفت.

او بازی در سینما را از ۱۳۶۸ با فیلم «بچه‌های طلاق» ساخته تهمینه میلانی آغاز کرد. از دیگر فیلم‌های بزرگی می‌توان به «بچه‌های طلاق»، «افسانه آه»، «دیگه چه خبر؟!» «سگ کشی»، «درخت گلابی» و «شور عشق» اشاره کرد. بزرگی آخرین بار سال ۱۳۸۳ و در ۸۷ سالگی در فیلم «کوچولوی خوش‌شانس» نقش‌آفرینی کرد.

بزرگی مجری تلویزیون هم بود. برنامه موفق و پربیننده «سالمندان» یکی از کارهای او در این حوزه بود. این پیشکسوت که در برنامه‌های کودک و نوجوان در قالب ترکیبی و نمایشی شبکه‌های سراسری و جام جم نیز فعال بود، اول تیرماه ۱۳۸۵ با حضور در برنامه «رنگین کمان» شبکه تهران از خاطرات خود در برنامه‌های کودک گفت.
 

زنده‌یاد بزرگی پنجم مرداد ۱۳۸۵ در ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.
 
۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.