بازیگری که نقش منفی «چمران» حاتمی‌کیا را بازی می‌کند

«مهدی سلطانی» گفت: در فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نقش مقابل شهید چمران را ایفا می‌کنم.

مهدی سلطانی در گفت‌وگو با فارس درباره نقشش در فیلم سینمایی «چ» با موضوع زندگی شهید چمران گفت: من در این فیلم سینمایی نقش دکتر عنایتی را ایفا می‌کنم که هم‌کلاسی دانشگاهی دکتر چمران در آمریکا بوده است. او برمی‌گردد و رهبری بخشی از گروه‌های کرد را برعهده می‌گیرد.

وی ادامه داد: دکتر عنایتی پس از بازگشت روبروی شهید چمران قرار می‌گیرد و همکلاسی‌های قدیم دشمنان رو در رو می‌شوند. البته اگر بخواهیم به عنوان بدمن به این نقش نگاه نکنیم، نقش روبروی شهید چمران است.


مهدی سلطانی در نمایی از فیلم سینمایی «چ»

وی در پاسخ به این سوال که آیا شخصیت دکتر عنایتی ما به ازاء حقیقی داشته، اظهار داشت: جزء به جزء خیر، ولی وجود داشته و مستنداتش هم هست و مردم کرد هنوز او را می‌شناسند. حتی شهید چمران هم برای او احترام ویژه‌ای قائل بوده و او را دشمنی هوشمند می‌دانسته است. می‌گویند وقتی می‌میرد، سربازی به جسدش لگد می‌زند که با برخورد دکتر چمران مواجه می‌شود.

سلطانی که این شب‌ها در نقش جمیل در مجموعه دیوار ایفای نقش می‌کند، درباره تجربه کار با ابراهیم حاتمی‌کیا نیز توضیح داد: کار کردن با او جزو تجربیاتی است که احساس می‌کنی وقتت را تلف نکرده‌ای. البته وقتی من در «مسیر زاینده‌رود» را بازی کردم از سوی ایشان برای حضور در «گزارش یک جشن» دعوت شدم، اما میسر نشد.

وی در پایان گفت: در چمران این اتفاق افتاد و منجر به همکاری ما شد. من این نقش را ضمن اینکه کوتاه‌تر بود، بیشتر دوست داشتم. در حال حاضر نیز تصویربرداری فیلم تمام شده و فقط چند سکانس مانده که در تهران کار می‌شود.

  • چمران
  • حاتمی‌کیا

    فرهنگی هنری

    نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.