بازیگر برنده اسکار نقش میخائیل گورباچف را بازی می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، بازیگر اتریشی مقابل مایکل داگلاس، بازیگر و تهیه‌کننده برنده دو جایزه اسکار بازی می‌کند که در این فیلم نقش رونالد ریگان رئیس جمهور پیشین آمریکا را ایفاء خواهد کرد.
 

فیلم «ریکیاویک» را شرکت‌های «هدلاین پیکچرز»، «اسکات فری پروداکشنز»، «پارتیسیپنت مدیا» و «مارک سنت پروداکشنز» تهیه می‌کنند.
 

داستان «ریکیاویک» در سال‌های میانی دهه ۱۹۸۰ در چند روز روی می‌دهد، زمانی که ریگان و میخائیل گورباچف در ریکیاویک پایتخت ایسلند درباره محدود ساختن حجم سلاح‌های هسته‌ای مذاکره کردند.

مذاکرات ریکیاویک که ۱۱ اکتبر ۱۹۸۶ انجام شد، در آخرین لحظه‌ها به خاطر اختلاف نظر درباره طرح دفاع استراتژیک آمریکا موسوم به «جنگ‌های ستاره‌ای» به شکست انجامید، اما پیشرفت‌های حاصل شده در نهایت در ۱۹۸۷ به امضاء معاهده ممنوعیت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای میانبرد بین ایالات متحده و شوروی سابق انجامید.

مایک نیوئل کارگردان فیلم «هری پاتر و جام آتش» روی صندلی کارگردانی «ریکیاویک» می‌نشیند.
 

نیوئل گفت: «بسیار خوش‌اقبال هستم که دو استاد قرار است نقش مردانی را بازی کنند که به سومین جنگ بزرگ قرن بیستم را پایان دادند.»


ریگان و گورباچف سال ۱۹۸۷ معاهده ممنوعیت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای میانبرد را امضاء کردند
 

فیلمبرداری قرار است ماه مارس ۲۰۲۴ در لوکیشن‌هایی در ریکیاویک و استودیو بابلزبرگ در آلمان آغاز ‌شود. فیلمنامه «ریکیاویک» را  کوین هود («جین شدن») نوشته است.
 

زمانی قرار بود ریدلی اسکات این پروژه را مقابل دوربین ببرد. اسکات در مقام رئیس شرکت «اسکات فری پروداکشنز» همچنان در کنار «ریکیاویک» است.
 

کریستف والتس سال ۲۰۰۹ برای بازی در نقش هانس لاندا یک افسر نازی در فیلم «لعنتی‌های بی‌آبرو» ساخته کوئنتین تارانتینو برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن شد و پس از آن جوایز بفتا، گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد.
 

او در «جانگو آزاد شده» فیلم جدید تارانتینو هم بازی کرده است. این بازیگر ۵۶ ساله متولد وین در بیش از ۳۰ سال فعالیت هنری حدود ۱۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی بازی کرده است.
 

مایکل داگلاس در فیلم تلویزیونی «پشت شمعدان» به کارگردانی استیون سودربرگ در نقش لیبراچی پیانیست معروف آمریکایی بازی کرده است. این فیلم در مرحله پس از تولید است. او کمدی «آخرین وگاس» به کارگردانی جان ترتلتاب را هم در مرحله پیش‌تولید دارد.

این بازیگر ۶۸ ساله اهل نیوجرزی مدتی به دلیل ابتلا به سرطان حنجره از سینما دور بود. داگلاس برای بازی در فیلم «وال استریت» و به عنوان تهیه‌کننده برای فیلم «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» برنده جایزه اسکار است.

مایک نیوئل فیلم «آرزوهای بزرگ» با بازی رالف فاینس را آماده نمایش دارد که اقتباسی جدید از رمان معروف چارلز دیکنز است.
 

هالیوود ریپورتر / ۱۵ اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.