بازیگر سینما: جشنواره فیلم کودک نیاز به دبیر دایمی دارد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همایون ارشادی در باره تاثیرات برگزاری این جشنواره گفت: با این شیوه و ارائه برنامه‌های بلند مدت می‌توان به تبیین سیاست‌های موثر برای هر دوره از برگزاری جشنواره اندیشید.

بازیگر فیلم ‘چک’ با بیان لزوم داشتن نگاهی جدی به مساله اکران فیلم کودک خاطرنشان کرد: فیلم‌های کودک در سال‌های اخیر با مشکلی به نام اکران روبه رو بوده‌اند؛ در حالی که فیلم‌های کودک مخاطبان بالقوه زیادی دارد و به نظرم، بیش از یک سوم جمعیت جامعه را کودکان تشکیل می‌دهند که این‌ها می‌توانند مخاطب فیلم‌های تولید شده باشند.

** برگزاری جلسات پرسش و پاسخ باعث ایجاد جذابیت در جشنواره می‌شود

کارگردان ‘بودن یا نبودن’ گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، یکی از جذابیت‌های هر جشنواره‌ای است و باعث مطرح‌شدن بیشتر جشنواره، نزد مطبوعات، میهمانان حاضر و مخاطبان می‌شود.

کیانوش عیاری ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها علاوه بر رونق فرهنگی، باعث ایجاد ارتباط و ایجاد انگیزه در بین فیلمسازان کودک هم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی اکران فیلم کودک، برگزاری جشنواره می‌تواند توجه را به سیمای کودک بر بیانگیزد.

عیاری با اشاره به تبعات مثبت حضور فیلم‌های خوب خارجی سینمای کودک در جشنواره عنوان کرد: رقابت فیلمسازان ما با فیلمسازان خارجی به طور حتم در افزایش کیفیت بهتر تولید فیلم‌های کودک موثر خواهد بود.

** جشنواره فیلم کودک کاملا استاندارد است

حمید بهمنی با بیان اینکه باید به جشنواره فیلم کودک کیفی نگریسته شود گفت: کودکان سهم به سزایی در بخش فرهنگی ما دارند؛ بنابراین تمامی شبکه‌ها و رسانه‌ها باید از منظر تربیتی و انسان‌سازی به این مقوله بپردازند.

این کارگردان افزود: فیلم‌های زیادی در مورد کودکان در طول این سال‌ها ساخته شده است، اما باید همواره این نکته را در نظر داشت که موضوع اصلی آن واقعا ‘کودک’ باشد و قصه‌های بکری هم دست‌مایه کار قرار گیرد.

** جشنواره باعث می‌شود سینمای کودک در کانون توجه قرار گیرد

سیروس حسن‌پور کارگردان سینمای کودک درباره جایگاه جشنواره گفت: مهمترین بحث در میزان موفقیت برگزاری جشنواره، کیفیت فیلم‌هایی است که در جشنواره حضور دارند و ماحصل عملکرد یک ساله سینمای کودک است.

کارگردان فیلم سینمایی ‘قطار کودکی’ در ادامه با اشاره به لزوم نگاه آسیب‌ شناسانه به ساخت فیلم کودک و اینکه جشنواره باعث رونق سینمای کودک می‌شود تصریح کرد که باید با یک نگاه کارشناسی شده به آسیب‌شناسی این تولیدات دست زد و بررسی کرد که چقدر در ارتباط با مخاطب کودک موفق بوده‌اند. در هر صورت برگزاری جشنواره باعث رونق چند ماهه سینمای کودک و در کانون توجه قرار گرفتن آن می‌شود و نباید از این امتیاز به سادگی عبور کرد.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۳۱۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.