بازیگر فیلم «مسیر سبز» در ۵۴ سالگی درگذشت

سینما پرس-گروه سینما/ مایکل کلارک دانکان؛ بازیگری که برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «مسیر سبز» نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، در ۵۴ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش سینما پرس، مایکل کلارک دانکان؛ بازیگر فیلم های سینمایی «مسیر سبز» (The Green Mile)، «شهر گناه» (Sin City)، «سیاره میمون‌ها» (Planet of the Apes) و «آرماگدون» (Armageddon) پس از یک دوره بیماری روز گذشته در ۵۴ سالگی از دنیا رفت.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، دن اسپیلو؛ مدیر برنامه های کلارک دانکان درباره مرگ این بازیگر گفت: در گذشت مایکل برای هر کسی که او را می شناخت، برای صنعت سینما و برای کل کره زمین یک اتفاق غم‌انگیز است.

اسپیلو در ادامه صحبت هایش ضمن بیان این مطلب که کلارک قلبی به بزرگی دنیا داشت، گفت: او تنها بازیگری بود که وقتی طرفدارانش با هر سن و موقعیت اجتماعی او را می دیدند از او امضا نمی گرفتند، بلکه او را در آغوش می کشیدند.

مایکل کلارک دانکان از تاریخ ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) تابستان سال جاری به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود، اما با گذشت زمان او بهبود نیافت و سرانجام در روز گذشته از دنیا رفت.

فیلم سینمایی «مسیر سبز» برجسته ترین فیلم سینمایی است که کلارک در طول دوران فعالیت خود به عنوان بازیگر در آن ایفای نقش کرده بود. این بازیگر آمریکایی در این فیلم سینمایی در نقش یک زندانی به نام «جان کافی» بازی می کرد که بعدها این
شخصیت به یکی از محبوب ترین و به یاد ماندنی ترین شخصیت ها بین تماشاگران هالیوودی و سایر کشورهای جهان تبدیل شد. کلارک در سال ۲۰۰۰ میلادی نیز برای بازی در فیلم سینمایی «مسیر سبز» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

فرانک دارابیونت؛ کارگردان فیلم سینمایی«مسیر سبز» نیز درباره مرگ کلارک گفت: مایکل یکی از بهترین بازیگرانی بود که من تا به حال دیده بودم. کلارک دارای مهربان ترین روح بود. او الگوی نجابت، صداقت و مهربانی بود. اندوهی که اکنون احساس می کنم غیر قابل وصف است.

مایکل کلارک در سال ۱۹۵۷ میلادی در ایلینویز ایالت شیکاگو به دنیا آمد و در طول دوران فعالیت هنری خود به عنوان بازیگر در ۹۴ فیلم سینمایی، تلویزیونی و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرد.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۴۹۹


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.