بازیگر نقش الیزابت تیلور منتقدان را عصبانی کرد

۰۵م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، دو ماه پس از فوت الیزابت تیلور در مارس سال ۲۰۱۱، شبکه لایف تایم اعلام کرد فیلمی تلویزیونی براساس رابطه پرفرازونشیب زوج معروف هالیوود یعنی الیزابت تیلور و ریچارد برتن می‌سازد.

 

آوریل سال ۲۰۱۲ اعلام شد لینزی لوهان (که تازه مواد مخدر را ترک کرده و به شدت به دنبال یک نقش بود) موفق شده مگان فاکس را شکست دهد و در فیلم نقش تیلور را بازی کند.

 

فیلم ۲۵ آوریل روی آنتن شبکه لایف تایم می‌رود، اما منتقدانی که فیلم را دیده‌اند، نظر چندان مثبتی درمورد این فیلم ندارند.

 

تیم گودمن منتقد هالیوود ریپورتر نوشته است: «دیدن فیلم «لیز و دیک» را از دست ندهید چون به شکل معرکه‌ای افتضاح است. یک کمدی ناخواسته کلاسیک. بازی لوهان از اول تا آخر در نقش تیلور افتضاح است. در بخشی از فیلم لوهان فریاد می‌کشد من بدون تو زندگی نمی‌کنم! و بعد به سمت دیگر اتاق می‌دود. با خود فکر می‌کنید دارید یک نمایش دبیرستانی تماشا می‌کنید. انگار دهه ۱۹۸۰ است و دارید بخشی از برنامه «زنده شنبه شب‌ها» و مسخره کردن تیلور را نگاه می‌کنید.»

 

الساندرا استنلی نیز در نیویورک تایمز نوشته است: «لحظات کوتاهی در فیلم هست که لوهان بسیار شبیه تیلور شده، اما بیشتر اوقات فکر می‌کنید او تیلور را به مسخره گرفته است. لوهان در این نقش مضحک نیست، اما بیش از حد منفعل است انگار در صحنه‌ها دارد خوابگردی می‌کند.»

 

کن تاکر منتقد انترتینمنت ویکلی نیز با صفات منفی به استقبال فیلم رفته و درمورد بازی لوهان نوشته «میان ما و بازیگر نقش تیلور یک دیوار کشیده می‌شود. به نظر می‌رسد لوهان برای رسیدن به نقش تیلور هیچ تلاشی نکرده و همه چیز را در ریز کردن چشمانش به سبک تیلور خلاصه کرده است.»

 

ویلا پاسکین منتقد سالن هم درمورد فیلم گفته انتظاری جز یک ملودرام سوزناک نمی‌توان از شبکه لایف تایم و محصولاتش داشت.

 

مورین رایان منتقد هافینگتن پست نیز اشاره کرده وقتی فیلمی درمورد الیزابت تیلور و ریچارد برتن ساخته می‌شود باید بتواند کاریزما و پیچیدگی این شخصیت‌ها را نشان دهد، باید بتوان شور و هیجان رابطه عاشقانه این دو را نشان دهد و باید چشم‌نواز باشد و متاسفانه «لیز و دیک» اصلا موفق به چنین کاری نمی‌شود.

 

«لیز و دیک» را لوید کریمر براساس فیلمنامه‌ای از کریستوفر مانگر ساخته است.

الیزابت تیلور متولد بیست و هفتم فوریه ۱۹۳۲ لندن بود و از ۱۲ سالگی به بازیگری مشهور بدل شد. او در ۱۸ سالگی ازدواج کرد و طلاق گرفت. او در ۱۹ سالگی به شهرت غریبی در سینما رسید و در ۲۶ سالگی بیوه شد.

 

تیلور در بیش از ۵۰ فیلم بازی کرد و برای فیلم‌های «باترفیلد ۸» محصول ۱۹۶۰ و «چه کسی از ویرجینا ولف می‌ترسد؟» محصول ۱۹۶۶ اسکار را به خانه برد. او در سال ۱۹۹۳ اسکار افتخاری بشردوستانه جین هرشولت را دریافت کرد.

 

«پدر عروس» ساخته وینسنت مینه‌لی، «مکانی در آفتاب» ساخته «جرج استینوس»، «آخرین باری که پاریس را دیدم» به کارگردانی «ریچارد بروکس»، «غول» ساخته جرج استیونس، «گربه روی شیروانی داغ» ساخته ریچارد بروکس، «ناگهان، تابستان قبل» و «کلئوپاترا» هر دو به کارگردانی جوزف منکه‌ویچ و «رام کردن زن سرکش» ساخته فرانکو زفیره‌لی بعضی از فیلم‌های این بازیگر مشهور بودند.

 

آخرین حضور او بازی در اپیزودی از سریال «خدا، شیطان و باب» در سال ۲۰۰۱ بود. او هشت بار ازدواج کرد که در این بین دو بار با ریچارد برتن عروسی کرد.

 

لوهان ۲۶ ساله که فعالیت خود را از کودکی و دنیای مد آغاز کرده، چند سال است که سعی می‌کند در سینما جایی برای خود باز کند. او در فیلم‌های «دختران بد»، «Machete»، «هربی» و «می‌دانم چه کسی مرا کشت» بازی کرده، اما اعتیاد به مواد مخدر و دیگر جنجال‌آفرینی‌هایش هیچ وقت به او اجازه رشد در سینما نداده است.

 

هالیوود ریپورتر / ۲۴ نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.