بازی با العین حساس ترین بازی فصل استقلال و قلعه نویی است/استقلال با این نفرات توانایی قهرمانی در آسیا را ندارد

۰۹اردیبهشت،

مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال گفت: اعتقادم این است که بازی با العین امارات حساس ترین بازی فصل برای استقلال و قلعه نویی است.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اعتقادم این است که حساس ترین بازی فصل برای استقلال و امیر قلعه نویی همین بازی با العین امارات است چون هم حیثیتی است و هم برای  سر گروهی استقلال در این گروه بسیار مهم است .
به نظر من العین بهترین تیم این گروه و همراه  با استقلال یکی ا ز بهترین تیم های آسیا است و در تهران هم هر چند باخت اما استقلال را بسیار اذیت کرد.

مهاجم سابق استقلال افزود: العین امارات یکی از مدعیان قهرمانی در اسیا است و در آینده خواهید دید که آنها چه قدرتی دارند. استقلال با توجه به روحیه  ای که از قهرمانی در لیگ گرفته و قلعه نویی بعد از مدتها توانسته از گروهش  در آسیا صعود کند ، یک روحیه بسیار عالی دارد.

وی تصریح کرد: اعتقادم این است که سخت ترین بازی استقلال در فصل اخیر را مقابل العین خواهیم دید. به لحاظ فنی و تاکتیکی حسن کار العین دقیقا نقطه ضعف استقلال است.
العین هافبک های قدرتمند و مهاجمان تکنیکی دارد و در عمق خط دفاع حریف خوب کار می کند. استقلال در عمق دفاع مشکل دارد و در این فصل شاهد بوده ایم که هر تمیمی توانسته به عمق خط دفاع استقلال فشار بیاورد مدافعان مرکزی استقلال دچار مشکل شده اند . بدون شک قلعه نویی  این مسائل را میداند و دنبال این است که با تراکم  بازیکنانش در خط دفاع این ضعف را بپوشاند.

وی افزود: البته استقلال در خط دفاع از نظر بازیکن مشکل دارد و این مساله اعتماد به نفس تیم را پایین آورده است . به نظر من در این دیدار قلعه نویی با توجه به مهره هایی که در اختیار دارد، تدافعی کار کرده چرا که در این فصل همین شیوه را به کار گرفته و نتیجه گرا بوده است.

مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: در بازی با العین در امارات استقلال چشم به ضد حمله خواهد داشت و بازیکنان سرعتی مثل آرش برهانی و ایمان موسوی کارساز خواهند بود. استقلال اگر می خواهد مقابل العین در امارات نتیجه بگیرد، باید از عنصر سرعت به خوبی استفاده کند تا در لحظه های خاص نتیجه لازم را بگیرد.
استقلال در امارات مقابل العین کار بسیار سخت و بازی سنگینی را در پیش دارد اما با توجه به مهره های سرعتی که در اختیار دارد، می تواند نتیجه دلخواهش را بگیرد و دست پر به ایران برگردد تا به عنوان سرگروه به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

لطیفی در پایان گفت:‌استقلال با این بازیکنانی که در اختیار دارد، توانایی و پتانسیل قهرمانی در آسیا را ندارد اما شانس بزرگ قلعه نوعی این است که ادامه لیگ قهرمانان آسیا به فصل بعد موکول می گردد و استقلال می تواند ضعف هایش را برطرف کند که اگر این اتفاق بیفتد و ضعف های استقلال به لحاظ فنی برطرف شود، با توجه به مدیریت و هوش بالایی که قلعه نوعی در کار مربیگری اش دارد، به نظر من استقلال می تواند به یکی از مدعیان قهرمانی آسیا تبدیل شده و بعد از سال ها این افتخار بزرگ را به دست آورد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.