بازی حمید سمندریان با مرگ / چندرسانه‌ای

به گزارش خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های بارز و به یادماندنی زنده‌یاد حمید سمندریان، علاقه و اشتیاق به دیدن تئاتر و آموزش به جوانان علاقه‌مند این حرف بود. چیزی که هما روستا همسر وی بعد از مرگ او به آن اشاره کرد.

 او بیش از آنکه بر تئاتر و اجرای آن تاکید داشته باشد، جوانان علاقه‌مند را به آموختن هنر و تحمل سختی‌های این راه دعوت می‌کرد. سمندریان در مدت عمر خود بیش از ۱۵ نمایش را روی صحنه برد. این تعداد برای هنرمندی با ویژگی‌های سمندریان قابل توجه نیست اما آنقدر در این عرصه مقاومت و تاکید داشت که سه نسل از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون خود را وامدار او می‌دانند.

فیلم زیر در برگیرنده پشت صحنه برخی از نمایش‌های سمندریان به همراه بخش‌هایی کوتاه از «تمام وسوسه‌های زمین» تنها فیلمی است که او کارگردانی کرده.

حمید سمندریان کارگردان نامدار تئاتر ایران که مدتی بود از بیماری سرطان کبد رنج می‌برد، صبح روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه در سن ۸۱ سالگی در منزل خود چشم از دنیا فروبست.

حمید سمندریان متولد اردیبهشت ماه ۱۳۱۰ بود. شروع فعالیت‌های تئاتری او در حین تحصیل در دوره‌ی متوسطه با حضور در کلاس‌های تئاتر و هنرپیشگی اساتیدی چون حسین خیرخواه، شباویز و نصرت کریمی زیر نظر عبدالحسین نوشین بود.

تهیه و تدوین فایل چند رسانه‌ای: محمد حسن قائمی

۵۷۲۴۶

دانلود حمید سمندریان   دانلود حمید سمندریان


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.