بازی رایانه‌ای اسپلینترسل با هدف ایران‌هراسی تولید شده است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

بازی رایانه‌ای اسپلینترسل “Splinter cell” نمونه دیگر از بازی‌های رایانه‌ای است که با هدف ایران‌هراسی از سوی دشمنان تولید شده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سری بازی اسپلینترسل “Splinter cell” از بازی های معروف ژانر اکشن- ماجرایی مخفیانه است که پیش بینی می شود جوایز بی شماری را از آن خود کرده و یکی از پر فروش ترین بازی ها گردد.

 تام کلنسی که در نوشتن رمان ها و سناریوهای جنگی درجه ۲ و ۳ شهرت دارد، نویسنده داستان های این سری از بازی است. کاراکتر اصلی این بازی، Sam Fisher نام دارد. او در نیروی مخفی یکی از سازمان های دفاعی امریکا فعالیت داشته و تحت آموزش های پیشرفته قرار می گیرد و عملیات های مخصوصی را انجام می دهد.
Tom Clancy’s Splinter Cell: Black List (لیست سیاه)

موضوع این بازی از این قرار است که گروهی ازحضور نظامی ایالات متحده آمریکا درکشورهایشان به ستوه آمده‌اند و در تلاش برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی هستند. در این مسیر برنامه ای تحت عنوان عملیات فهرست ‌سیاه را طراحی می‌کنند.
 
شمارش معکوس برای حملات گسترده به منافع آمریکا آغاز می شود. دراین میان سازمان رده سه (یکی از زیر مجموعه‌های آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا – Third Echelon) کاراکتر اصلی بازی را فرا می‌خواند تا با نفوذ به اردوگاه تروریست‌ها واقع درجایی در مرز ایران وعراق، اطلاعات بیشتری درباره این توطئه جمع آوری کند.
رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا شخصاً از Sam می‌خواهد تا برای از بین بردن این تهدید کمک کند و جلوی عملیات فهرست ‌سیاه را بگیرد و با موافقت رییس جمهور، او رییس سازمان رده چهار شده و تمامی منابع این سازمان جدید در دستان او قرار می‌گیرد.

دشمنان آمریکا در این بازی به فارسی با لهجه ای عربی – کردی سخن می گویند. Sam هم به زبان فارسی سخن می گوید. تمام اسامی که از دشمنان شنیده می شود اسم های عربی است که در فارسی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. مثل سعید، امیر و…

چهره ها نیز بسیار شبیه به ایرانی ها است، گمان می رود این جریانات در  منطقه ای شبیه به کردستان اتفاق می افتد. البته برای بررسی دقیق باید تا زمان انتشار بازی صبر کرد .

این بازی در زمستان سال ۹۱ به انتشار خواهد رسید و برای پلت فرم های Pc، Xbox360 و Ps3 تدارک دیده شده است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.