بازی رایانه‌ای فکری در ایران پرطرفدار نیست

تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای گفت: تولیدکنندگان علاوه بر توجه به خواست مخاطب می‌بایست در جهت افزایش خلاقیت بخصوص کودکان و نوجوانان تلاش کنند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، علیرضا یعقوب خانی توجه به علایق مخاطبان را در تولید بازی های رایانه ای با اهمیت خواند و افزود: تولیدکنندگان داخلی بیشتر براساس علاقه شخصی به ساخت اثر می پردازند و به نیاز بازار و مخاطبان توجهی ندارند.

تهیه کننده بازی رایانه ای شکم سوراخ تاکید کرد: اجرای نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای امکان حق انتخاب به خانواده ها متناسب با سن مخاطب را می دهد و اجرای درست آن به  معنای سالم سازی در عرضه بازی های رایانه ای  است.

به گفته یعقوب خانی، اعمای نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای اقدامی موثر و هدفمند است که متاسفانه از سوی برخی تهیه کنندگان و عرضه کنندگان بازی های رایانه ای نادیده گرفته می شود.

این تهیه کننده بازی های رایانه ای  به کشف استعدادها با توجه به توانایی فردی در تولید بازی های رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: با حمایت از استعدادهای نو در عرصه گیم  می توان در بالندگی تولیدات بومی موفق بود و محصولی قابل رقابت با آثارخارجی را  در سطح جهانی به بازار ارایه داد.

وی بازی رایانه ای سیاووش و کوهنورد را از تولیدات موفق داخلی دانست و گفت: این  بازی ها توانسته  نظر مخاطبان و تولیدکنندگان بازی های رایانه ای را به خود جلب کند.

یعقوب خانی ورود بخش خصوصی به عرصه گیم را نیاز مند سرمایه گذاری اصولی و حمایت هدفمند از تولیدکنندگان بازی دانست و افزود: معرفی صحیح صنعت گیم و برجسته سازی سودآور بودن این عرصه، فعالان بخش خصوصی را وارد این صنعت می کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.