بازی رایانه‌ای “منظومه شمسی” مجوز ساخت دریافت کرد

۲۱اردیبهشت،

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای یک بازی تازه با موضوع آموزشی و سبک مسابقه ای پروانه ساخت صادر کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای “منظومه شمسی ” طراحی محمد رضا مقدم ، از موسسه سرای ربات سازان  ، مجوز تولید صادر کرد.

بازی رایانه ای منظومه شمسی از بازی های در گونه  آموزشی بوده که ویژه وب پایگاه اینترنتی بازی مدارس بر اساس مفاهیم برگرفته از کتاب درسی علوم چهارم ابتدایی طراحی و تولید شده است.
نحوه بازی به گونه ای است که کاربران درمرحله اول باید به ترتیب سیاره ها را در مدار خود قرار دهند .این مرحله آشنا شدن با نام و تصویر سیارات و همچنین محل قرار گرفتن آنها با توجه با فاصله شان از خورشید را به دانش آموزان آموزش می دهد.

در مرحله دوم اطلاعات مهمی که دانش آموزان باید در رابطه با سیارات داشته باشند در قالب پرسش های کوتاه  به  شکل تصادفی از آنها می پرسد.

مرحله سوم بازی دانش آموزان باید نام سیارات که از او خواسته شده را بنویسد و در آخر بازی ،کاربرانی که کمترین زمان را سپری کرده اند و کمترین میزان اشتباه را داشته باشند ،برنده بازی می گردد.

بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفاً یک مجوز اولیه برای تولید بازی بوده و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار یافتن الزامی است.

متقاضیان دریافت پروانه تولید «بازی های رایانه ای» می توانند به وب پایگاه اینترنتی معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.