بازی رایانه ای ” روایت افتخار(اولین گلوله) ” مجوز ساخت دریافت کرد

۲۳ آبان ،

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای یک بازی تازه با موضوع مبارزه با مواد مخدر پروانه ساخت صادر کرد.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛ این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای “روایت افتخار(اولین گلوله)” به نویسندگی حسین براتی، برای شرکت شیوا پرداز کرمان طراح این بازی، مجوز تولید صادر کرد. این بازی به سبک اکشن سوم شخص بوده و برای کاربرتک نفره طراحی شده است.
بنابراین گزارش تفسیری؛ با توجه به منطقه جغرافیایی استان کرمان ( جنوب شرقی کشور) دغدغه بسیاری از مردم و نیروی انتظامی قاچاق مواد مخدر در این استان است برای همین منظور و آگاهی بخشی به نسل جوان در زمینه مقوله مواد مخدر سازنده این بازی اقدام به طراحی بازی رایانه ای با موضوع مواد مخدر کرده است.
لازم به ذکر است؛ داستان بازی مربوط به یک مامور نیروی انتظامی است که در زمینه گروه قاچاق مواد مخدر به ایران تحقیق می کند و پس از کسب اطلاعات در زمینه این گروه وارد عمل می گردد.
همچنین؛ موضوع بازی رایانه ای روایت افتخار(اولین گلوله) مشابه خارجی ندارد و تنها دراین بازی  به آن پرداخته شده است .فضای طراحی شده در این بازی واقعی است و بازی در منطقه جنوب شرق ایران اتفاق می افتد.
بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفا یک مجوز اولیه برای تولید بازی است و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار یافتن الزامی است.
گفتنی است؛ متقاضیان دریافت پروانه تولید “بازی های رایانه ای ” می توانند به وب پایگاه اینترنتی معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.