بازی های رایانه ای را در مرورگر بازی کنید: Square Enix و سرویس رایگان Core Online

بازی سرگرمی پرهزینه‌ای است، هر سیستمی که انتخاب کنید باز هم هزینه‌ها زیاد است. درست است که بازی‌های PC کمی ارزان‌تر هستند اما اگر بخواهید آخرین عناوین را بازی کنید هزینه‌ی زیادی باید بپردازید. البته در ایران چنین مشکلی نداریم!

در مورد کنسول‌ها هزینه‌ی هر بازی شاید به ۶۰ دلار هم برسد که مبلغ بسیار زیادی است. اما آیا راهی هست که بازی ارزان‌تر تمام شود؟ پاسخ مثبت است، راه‌های مختلفی وجود دارد که معمولاً غیرقانونی هستند (که در ایران مشکلی با آن نداریم!) و یا در صورت قانونی بودن، بازی‌های قدیمی و کم‌طرفدار را در بر می‌گیرند.

زمان آن رسیده که یکی از سازندگان معروف وارد عمل شود و راه حلی قانونی برای لذت بردن از آخرین عناوین پیش روی کاربران یا بازی‌خورها قرار دهد. این سازنده کمپانی Square Enix (سازنده‌ی بازی‌های رده اول نقش آفرینی مثل Final Fantasyها) است که سرویس Core Online را به همین منظور معرفی کرده. شاید روزی بتوان آخرین بازی‌ها و حتی آخرین فنتسی یا Final Fantasy XIII را هم در این سرویس رایگان بازی کرد، البته فعلاً دو عنوان به صورت آزمایشی ارائه شده است و زمان زیادی باید منتظر شد. تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر مثل Chrome، Mozilla یا Internet Explorer است. می‌توانید بازی را به صورت تمام صفحه هم انجام دهید که در این حالت دستور‌العمل‌های پایین کادر دیگر نمایش داده نمی‌شوند.

روشی که Square Enix ابداع کرده این است که برای لذت بردن از بازی می‌بایست تبلیغات ویدیویی را تماشا کنید! هر چه بیشتر تماشا کنید، زمانی که می‌توانید بازی کنید بیشتر می‌شود. در واقع رایگان بودن سرویس Core Online به خاطر تبلیغات ویدیویی آن است. نسبت پیشنهاد شده سخاوتمندانه است، با تماشای ۱ دقیقه ویدیوی تبلیغاتی می‌توان ۲۰ دقیقه بازی کرد! ماکسیمم زمانی که می‌توانید بازی کنید ۶۰ دقیقه است، پس از آن مجدداً باید ویدیوهای تبلیغاتی را برای به دست آوردن زمان بیشتر تماشا کنید.

برای انجام بازی بدون نمایش تبلیغات، انتخاب دیگری هم وجود دارد، می‌توان نسخه‌ی کامل بازی و یا یک بخش خاص را خریداری نمود.

در حال حاضر Core Online به صورت آزمایشی (Beta) راه‌اندازی شده است و دارای باگ‌ها و ارورهایی است. البته بنده با مشکلی مواجه نشدم. ثبت‌نام در سرویس Core Online رایگان است و البته بدون ثبت نام هم می‌توانید از آن بهره ببرید. از مزایای ثبت‌نام این است که می‌توانید زمان بازی را منتقل کنید، save ها را نگه دارید و همچنین achievement یا دستیابی‌ها به بازی اضافه می‌شوند.

فعلاً دو عنوان به صورت آزمایشی ارائه شده است، Mini Minjas و Hitman: Blood Money. هر دو مورد روی لپ‌تاپ معمولی من که حداقل مشخصات را داشت به خوبی اجرا شد. برای بازی در مرورگرهای Mozilla Firefox و Internet Explorer می‌بایست پلاگین Square Enix Secure Luncher یا SESL را نصب کنید و در مرورگر Chrome به صورت عادی می‌توانید بازی را اجرا نمائید.

متأسفانه سرعت اینترنت ایران فعلاً برای استفاده از این سرویس مناسب نیست.

بررسی Mini Ninjas در Core Online

این بازی به سبک کارتونی و در سال ۲۰۰۹ برای چند پلتفرم مختلف عرضه شد. سبک آن ماجراجویی اکشن است. دوربین در این بازی سوم شخص است. بازیکن در ابتدا یکی از ۶ نینجا را انتخاب می‌کند و در طول داستان بسته به مهارت‌ها و اسلحه‌های لازم می‌توان کاراکتر دیگری را انتخاب کند.

داستان بازی خوب است و روند بازی جالب است. انجام بازی و آشنایی با نحوه‌ی کنترل نسبتاً ساده است. حتی اگر به کنسول عادت داشته باشید هم به راحتی می‌توانید از این بازی در یک مرورگر و روی کامپیوتر لذت ببرید.

بازی مینی نینجا ۲۲ مرحله دارد که می‌توان به صورت جداگانه بازی کرد. یک مرحله‌ی مقدماتی هم وجود دارد که برای آشنایی بیشتر با بازی می‌توانید بازی کنید. هر وقت در یک مرحله به مشکل برخورد کردید می‌توانید مرحله‌ی بعدی را بازی کنید. 

Hitman: Blood Money در Core Online

این بازی در سال ۲۰۰۶ عرضه شده و یک بازی قتل پنهانی است. یک قاتل حرفه‌ای به نام Agent 47 یا مأمور ۴۷ به تنهایی به انجام مأموریت‌های مختلف می‌پردازد و شما این کاراکتر را کنترل می‌کنید.

داستان بازی پیچیده است و کنترل کمی مشکل، و در عین حال روند بازی جذاب است.

در Core Online انجام این بازی کمی مشکل به نظر می‌رسد ولی بازی‌خورهای حرفه‌ای احتمالاً به سرعت به آن عادت می‌کنند. برای قتل به روش‌های مختلف باید دکمه‌های مختلفی را فشار داد. خوشبختانه روند بازی در بیشتر قسمت‌ها آرام و کند است و فرصت کافی برای آشنایی با نحوه‌ی کنترل وجود دارد.

این بازی ۱۳ مرحله‌ی جداگانه دارد. بنابراین هر کدام از مراحل را می‌توان در زمان دلخواه دنبال کرد. البته اگر به ترتیب مراحل را بازی نکنید، پیوستگی داستان بازی را از دست می‌دهید.

 بازی‌هایی که به زودی ارائه می‌شوند

سه بازیLara Croft and The Guardian Of Light، Tomb Raider: Underworld و Gyromancer در لیست بازی‌هایی که به زودی عرضه می‌شوند، قرار دارد.

شاید عنوان بزرگی که از قلم افتاده Final Fantasy است، پیش از این شاهد عرضه‌ی نسخه‌های مختلف این بازی برای کنسول‌ها، iOS و اندروئید، Xbox Live و PSN بودیم. اگر Final Fantasy VII هم در Core Online ارائه شود، احتمالاً طرافداران زیادی وقت خود را برای استفاده از این سرویس صرف می‌کنند.

ماخذ: گویا ای تی www.gooyait.com

منبع: Makeuseof

مطالب مرتبط

  • مقایسه‌ی امکانات سیستم‌ عامل های Windows Phone 8، Android 4.1 و iOS 6
  • مرورگر Chrome به طور طبیعی از گیم پد، وب کم و WebRTC در اوایل ۲۰۱۲ پشتیبانی خواهد کرد
  • سریع‌ترین روتر بی سیم D-Link با استفاده از نسل پنجم چیپ وایرلس عرضه شد
  • Ouya یک کنسول بازی اندروئیدی، رکورد جمع آوری سرمایه را شکست
  • بررسی بازی Elder Scrolls V: Skyrim ، دنیایی جذاب و بی نظیر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.