بازی های مفید برای کودک نوپا

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : کودک نوپا، پرجنب و جوش است و علاقه بسیاری به بازی کردن دارد. به نقل از پایگاه اینترنتی «Prevention»، فعال بودن به تقویت قدرت فیزیکی، عاطفی و شناختی کودک کمک خواهد کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ کودک با شنیدن، بوکردن، دیدن و حس کردن اشیای اطراف خود می تواند به آسانی با دنیای خارج ارتباط برقرار کند. برای این که کودک شما با محیط اطراف ارتباط مناسبی برقرار کند، به نکات زیر توجه کنید.

* برنامه غذایی سالم: غذای سالم در حفظ سلامت جسمی، ذهنی و فعال بودن کودک نقش موثری دارد.

* بازی در خارج از منزل: به کودک خود اجازه دهید که هیجان بازی در فضای باز را تجربه کند. با کشف دنیای خارج، کودک فعال تر می گردد.

* برقراری ارتباط: صحبت کردن مداوم با کودک، راه موثری برای فعال نگه داشتن وی است. آن ها به صدای شما واکنش نشان می دهند.

 * بازی های خلاق: به کودکان اسباب بازی هایی بدهید که استعداد و خلاقیت آنان را شکوفا کند.

 * برای آن ها کتاب بخوانید: کتاب هایی با عکس های جالب تهیه کنید و برای کودکانتان بخوانید کتاب های عکس دار کودک را به خود جذب و او را سرگرم می کند.

 * شعر و آهنگ: هنگامی که حس می کنید، کودک بی حوصله است، برایش شعر بخوانید. کودک علاقه  بسیاری به تقلید کردن دارد. بنابراین کلمات و حرکت های شما را تقلید خواهد کرد.

* بازی با دیگران: برای فعال نگه داشتن کودک، بگذارید با اطرافیان از جمله بچه های فامیل یا دوست بازی کند تا علاوه بر سر گرم شدن، ارتباط اجتماعی وی نیز تقویت شود.

* واکنش مثبت: کودک شما در سنی نیست که کار درست و نادرست را تشخیص دهد. بنابراین در مقابل کارهایی که می کند، واکنش های مثبت نشان دهید.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.