باشه آهنگر: برای رفتن به اسکار هیجانی ندارم/۱۵ دقیقه از «ملکه» برای اکران عمومی حذف شد

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ملکه» برگزار شد/

سینماپرس-گروه سینما/ کارگردان فیلم «ملکه» گفت: با سیاسی کاری هایی که بر جشنواره فیلم فجر حاکم شده علاقه ای به حضور فیلم هایم در این جشنواره را ندارم.

به گزارش خبرنگار سینما سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «ملکه» با حضور محمدعلی باشه آهنگر کارگردان، میلاد کی مرام بازیگر نقش سیاوش، حمید باشه آهنگر تدوینگر، سید حامد حسینی(برادر مرحوم سیدابوالقاسم حسینی، تهیه کننده ملکه) و حسین باشه آهنگر بازیگر نقش موسی صبح امروز در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

کارگردان فیلم «ملکه» با اشاره به عدم اکران فیلم در دو نوبت اعلام شده در عید فطر و پس از آن اظهار کرد: دو بار اکران فیلم «ملکه» به تعویق افتاد و برنامه بر این قرار بود که ۸ آذر ماه فیلم اکران شود اما چون فیلم ارزشی بود و ما می‌خواستیم در هفته دفاع مقدس به نمایش درآید تصمیم به اکران آن در تبریز گرفتیم.

محمدعلی باشه آهنگر با اعلام دلایل انتخاب آذربایجان شرقی برای اکران «ملکه» افزود: در حالی که از شهرهای مختلف مانند تبریز، اهواز، اراک و مشهد برای افتتاح پردیس سینمایی هویزه درخواست کتبی برای اکران فیلم داشتیم اما به دلیل اینکه گروه تمایل زیادی برای کمک به آسیب زدگان زلزله تبریز داشت تصمیم گرفتیم این فیلم را از ۲۹ شهریور ماه لغایت ۸ مهر در دو سینمای تبریز و ۵ اکران سیار در روستاهای اهر ورزقان به نمایش درآوریم.

وی با اشاره به استقبال زیاد مسئولان استان آذربایجان شرقی برای اکران فیلم ملکه افزود: مسئولان باشگاه تراکتورسازی تبریز و بانک سامان حمایت و پشتیبانی از اکران فیلم را بر عهده گرفته اند همچنین از سوی مسئولان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برای چاپ پوستر و بنر فیلم و مسئولان استانداری و مدیریت بحران و همچنین صداوسیمای این شهر درخواست های همکاری زیادی را دریافت کرده ایم.

باشه آهنگر با اعلام اینکه قرار است بخش هایی از فیلم «ملکه» برای اکران عمومی حذف شود، بیان کرد: ۱۵ دقیقه از فیلم که بیشتر مربوط به سکانس های ابتدایی آن و برخی دیالوگ ها بود برای اکران عمومی حذف شده است که در نهایت فیلم به حدود ۱۰۵ دقیقه رسید. مدت زمان فیلمی که در جشنواره فجر به نمایش درآمد حدود ۱۲۷ دقیقه بود که حدود ۷ دقیقه آن تیتراژ ابتدای و پایانی آن است.

عواید اکران فیلم «ملکه» برای زلزله زدگان

حامد حسینی، برادر تهیه کننده «ملکه» ضمن اعلام اینه حضور به جای برادرم برایم بسیار سخت است اظهار داشت: وظیفه دست اندرکاران «ملکه» این است که همانطور که فیلم خوب و ارزشمند ساخته شده است به شکل فاخر و فرهنگی نیز نمایش داده شود. تصمیم عوامل فیلم بر این است که برای کمک به زلزله زدگان تبریز این فیلم در دو سینمای ناجی و فرهنگی تبریز و پنج اکران سیار در روستاهای اطراف به نمایش درآید. قرار است تمامی عایده فیلم ملکه به آسیب زدگان اختصاص یابد.

میلاد کی مرام، بازیگر فیلم ملکه در تشریح شخصیت غلام ضرغانی اظهار داشت: زمانی که به همراه باشه آهنگر به آبادان رفتیم و ایشان غلام ضرغانی واقعی را به من نشان دادند تمام تصور ذهنی من در مورد نقش سیاوش تغییر کرد. برای بازی در این نقش کارگردان فیلم که از نظر من بازیگردان خوبی است بسیار زیاد به من کمک کرد تا بتوانم به نحو خوبی مار را به سرانجام برسانم.

بی‌علاقگی کارگردان «ملکه» برای اکران فیلم در جشنواره‌ها

باشه آهنگر، کارگردان فیم ملکه در پاسخ به اینکه چرا گفته می شود فیلم شما ضدجنگ است بیان کرد: افرادی هستند که هر گاه فیلمی را نمی پسندند به دنبال بهانه ای می گردند تا از آن ایراد بگیرند خیلی از افرادی که گفته اند «ملکه» ضدجنگ است حتی به خودشان زحمت ندادند که فیلم را ببینند.

باشه آهنگر با اشاره به اینکه علاقه ای برای حضور فیلم هایش در جشنواره ها ندارد، افزود: اگر تصمیم گیری در این خصوص به اختیار من بود نه تنها اجازه نمی دادم در جشنواره مقاومت فیلمم شرکت کند. با این سیاسی کاری هایی که بر جشنواره فیلم فجر حاکم شده حتی علاقه ای به حضور فیلم هایی در این جشنواره را هم ندارم.
درحال حاضر کار کردن در حوزه دفاع مقدس به گونه ای است که اگر یک خط در مورد جنگ مطلب بنویسی تا مدت ها باید با افراد مختلف بجنگی.

«ملکه» ایران به اسکار می‌رود؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم را برای اینکه بتواند به اسکار معرفی شود، یک اکران برایش فراهم کرده‌اند، گفت: رفتن یا نرفتن این فیلم به اسکار برای من اهمیتی ندارد و بیشتر به فکر زلزله‌زدگان آذربایجان بودم.دغدغه من اصلا حضور ملکه در اسکار و گرفتن جایزه نیست زیرا که سن و سال من ایجاب نمی کند برای این کارها هیجان داشته باشم.

کارگردان فیلم ملکه با اعلام این خبر که بنیاد فارابی نیز اعلام کرده عواید اکران عمومی ملکه را به زلزله زدگان تبریز اختصاص خواهد داد، در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق این فیلم برای ارتشیان دو کشور در بغداد به نمایش در آید.

در ابتدای این نشست نیز کلیپی با حضور محمدعلی باشه آهنگر کارگردان، مصطفی زمانی بازیگر، میلاد کی‌مرام بازیگر، فیلم بردار و تصاویری از مرحوم ابوالقاسم طالبی به نمایش درآمد که یادآوری حضور ابوالقاسم طالبی موجب تأثر حاضران جلسه شد.

گفتنی است، فیلم سینمایی «ملکه» که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، داستان یک دیده‌بان جوان در روزهای پایانی جنگ تحمیلی است. مصطفی زمانی، حمید آذرنگ، میلاد کی‌مرام، همایون ارشادی، مهدی سلطانی و … بازیگران این فیلم سینمایی هستند که گفته می‌شود یکی از متفاوت‌ترین آثار دفاع مقدس در سال‌های اخیر است و توسط سازمان توسعه سینمایی سوره اکران عمومی می‌شود.

فیلمنامه این فیلم را محمدرضا گوهری نوشته که پیش‌تر در فیلم سینمایی «بیداری رویاها» و «فرزند خاک» با محمدعلی باشه آهنگر همکاری کرده بود. باشه آهنگر فیلم‌های سینمایی «نبات داغ» و «نیمه گمشده» را کارگردانی کرده و «ملکه» پنجمین فیلم کارنامه این فیلمساز است.

انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۹۰۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.