باشگاه خبری هنرمندان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم رونمایی از باشگاه خبری هنرمندان در فرهنگستان هنر برگزار شد.

این شبکه خبری که به همت ‘کارگروه نخبگان روی در فردا’ راه اندازی شده، از این پس در شش شاخه ‘تصویرخیال’، ‘سینمایی’، ‘جعبه جادویی’، ‘آوا و نوا’، ‘درگاه ادب’ و ‘ارث و میراث’ فعالیت خواهد کرد.

این کارگروه، مجموعه ای وابسته به فرهنگستان هنر است که جدا از سازمان ملی نخبگان فعالیت‌ می‌کند و پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت و هدایت از جوانان پایه ‌گذاری شده است.

شناسایی، جذب و هدایت و حمایت هنرمندان جوان و نخبه، ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در قشر جوان، ارتقاء سطح هنری هنرمندان جوان، زمینه‌سازی برای اجرایی شدن ایده‌ها، طرح‌های خلاقانه و ابداعات هنرمندان جوان، شناسایی موانع موجود در ارتقاء هنرکشور، مشارکت با سایر نهادهای دولتی و خصوصی در اجرای طرح‌های کلان ملی و هنری با استفاده از هنرمندان جوان و نخبه کشور از جمله اهداف این کارگروه به شمار می‌رود.

همچنین در این مراسم از تندیس برگزیده شهری با موضوع بیداری اسلامی ساخته ‘محمد حسین شوکت پور’ با حضور مسوولان و مقامات حاضر در مراسم رونمایی شد.

‘علی دلاوری’ دبیر کارگروه هنرمندان جوان فرهنگستان هنر نیز در سخنان کوتاهی ابراز امیدواری کرد که این کارگروه بتواند با کمک هنرمندان، گام کوچکی برای جنبش بیداری اسلامی بردارد.

همچنین در این مراسم، سه تن از هنرمندان برگزیده جشنواره پوستر بیداری اسلامی معرفی و تقدیر شدند.

‘مسعود زرونی’، ‘امید ایرایی’ و ‘ناصر صفا’ سه برگزیده این بخش بودند.

پس از پایان این مراسم، نمایشگاه پوستر بیداری اسلامی با حضور حاضران، در نگارخانه خیال فرهنگستان هنر افتتاح شد.

فراهنگ ** ۹۱۷۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۵۸۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.