باشگاه فیلم شهر با اکران فیلم ˝آن سوی آتش˝ افتتاح شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

نشست، نقد و بررسی فیلم ˝آن سوی آتش˝ با حضور کیانوش عیاری کارگردان فیلم، جواد طوسی،رضا درستکار منتقدان سینمایی و جمعی از دوستداران حوزه سینما عصر یکشنبه در محل پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی؛ در ابتدای این مراسم، پس از نمایش نسخه ۳۵ میلمتری فیلم “آن سوی آتش” برای حاضرین در سالن، ذکریا هاشمی مسوول باشگاه فیلم شهر با بیان اهداف اصلی این برنامه و اشاره به سینمای ایران در دهه ۶۰ و وجود کارگردانان و منتقدان و مدیران فنی مجرب به ارج گذاری این دوره طلایی سینما اشاره و وجود نقد حضوری برای بررسی این آثار را بسیار مثبت و ملزم ارزیابی کرد.

بنابراین گزارش، کیانوش عیاری کارگردان فیلم “آن سوی آتش” نیز در این مراسم ضمن معرفی سومین فیلم خود و با اشاره به فعالیتش در سینمای آزاد اهواز، جوهره “آن سوی آتش” را به خوزستان، شهری که سقفش در آن زمان همیشه قرمز بود نسبت داد و به تقابل فقر و ثروت که در این منطقه فقر در هسته آن نمود داشت اشاره کرد.

او با اشاره به فضای غالب بر زمان فیلم ،”آن سوی آتش”را در میان همان رودی تصور کرد که به معضلات همان دوران خاص با زاویه ای دیگر پرداخته بود.

کارگردان فیلم سینمایی “آن سوی آتش” همچنین نگاه خود به مسائل اجتماعی و تاریخی را دید کاملا شخصی از این مسائل دانست و توضیح داد: “آن سوی آتش “و سوژه مورد نظر در این فیلم نیز از این قاعده مستثنی نیست.
عیاری پنهان بودن در آثارش را سببی بر اهمیت وی به ساختار فیلم و اهمیت فیلم هایش به عنوان شناسنامه هنری خود خواند.
این کارگردان با سابقه، با بررسی کاراکترهای فیلم “آن سوی آتش” از اهمیت به سزای عناصر موجود در فیلم در اثر گذاری آن اشاره کرد.

همچنین رضا درستکار از منتقدان سینما با اشاره به فیلم های عیاری ادبیات داستانی و نشانه دار کردن تاریخ را از ویژگی های این کارگردان با سابقه عنوان کرد.تفاوت در سینمای عیاری یکی دیگر از ویژگی هایی بود که این منتقد به آن اشاره داشت و وی را به عنوان فیلم سازی نو گرا که برای هر فیلم خود نقطه پایان خاص خود را دارد معرفی کرد.

در ادامه جواد طوسی منتقد با سابقه سینما با توضیحی دربارهٔ فضای فیلم و نحوه کارگردانی آثار عیاری سینمای وی را مبتنی بر غریزه خاص کارگردان معرفی کرد و استیصال تاریخی یا تبار شناسی تاریخی را مستلزم آثار وی دانست.

او گفت: “آن سوی آتش” با نمایش خیر و شر نقطه مخدوش کننده ای را در عشق نشان می دهد و استفاده از لنز واید که تصویری از دفورمه شدن و تنهایی انسان را در زندگی نشان می دهد گویای این مسئله است.طوسی تاکید کرد: آن سوی آتش بهانه ای برای شکل گیری این نوع فیلم سازی است.
در این نشست عباس فاضلی و محمد آقازاده از تجربیات و دانسته های خود دربارهٔ سینمای دهه ۶۰ گفته و کیانوش عیاری را متمایزترین کارگردان آن دوره بر شمردند.این منتقدین در ادامه به ویژگی هایی چون آثار متنوع، توجه به زوایای نا متعارف دوربین در زمان فیلمبرداری، استفاده ی مناسب از صدابرداری سر صحنه و دقت در انتخاب موسیقی آثار عیاری اشاره کردند.

در این مراسم حاضران پرسش های خود را از کیانوش عیاری کارگردان فیلم “آن سوی آتش”مطرح کردند.در پایان این نشست طی مراسمی با حضور سیدهادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر از این کارگردان با سابقه تقدیر شد.

لازم به ذکر است که امروز نیز نشست نقد و بررسی فیلم “دندان مار” با حضور مسعود کیمیایی، جمشید ارجمند، طهماسب صلح جو و نیما حسنی نسب به عنوان مهمانان برنامه و پرویز نوری و جواد طوسی منتقدین جلسه در ساعت ۱۷:۳۰ در محل پردیس سینمایی ملت برگزار می گردد.

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.