باعرض سلام وخسته نباشید ،من خواهری دارم ۱۲سالشه ویک…

۱۲ تیرماه ۱۳،

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، ۲۲ ساله )

باعرض سلام وخسته نباشید ،من خواهری دارم ۱۲سالشه ویک ساله به بلوغ رسیده از۵سالگی دچارخودارضایی شده وتصورمن هم اینه که دلایل محیطی باعثش شده چون والدینم اصلا رعایت نمیکنند وفیلمهای ماهواره هم اصلا داخل منزل ماکنترل نمیشه ،واقعا الان موندم من میتونم بااین شرایط چه طوری به خواهرم کمک کنم دائم کنترلش میکنم بیشتر موقع درس خوندن وپشت میزاینکارو انجام میده،میترسم به بکارتش آسیب برسه ،هرچی هم باهاش صحبت میکنم دعواش میکنم گوشش بدهکارنیست ،من الان دانشجویم ودرسام فشرده ست نمیتونم تمام وقتمو صرف اون کنم راهنماییم کنین چطوری قانعش کنم وبفهمونم که اینکارو انجام نده واقعا نگرانشم ترو خداکمکم کنین…

مشاور (خانم سعیده صفری – )

باسلام. برادر گرامی احساس مسئولیت شما نسبت به خواهرتان ستودنی است. اما واقعیت این است که تا خود ایشان نخواهند و تحریکات محیطی همچنان برقرار باشد کار زیادی از شما ساخته نیست. زیرا ممکن است حتی افسردگی خفیفی هم همراه با این حالت در خواهرتان وجود داشته باشد و ایشان به خاطر فرار موقتی از رنج و ناراحتی به این کار متوسل می شوند.
و مطمئن باشید با نصیحت و دعوا این عادت نه تنها کمتر بلکه بیشتر هم خواهد شد. به همین خاطر توصیه می کنم خودتان یا یکی از اعضای خانواده تان ایشان را مجاب کنید مه به صورت حضوری با یک روانشناس بالینی ملاقات کنند تا بتوانند به صورت دقیق ارزیابی شان کنند و راهکار مناسب شرایطتتان ارائه دهند.


مشاوره راسخون / تربیت فرزند
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.