باغستانی: مدال پارالمپیک طلا آوردیم ولی در ایران به ما اهمیت ندادند

۰۱م اسفند ،

مسئول انجمن ورزش اشخاص باهوش میانه گفت: پیمان نصیریان در رشته دو و میدانی مدال طلای پارالمپیک را گرفت ولی در ایران به مدال طلای وی اهمیت ندادند.

عباس باغستانی در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، افزود: طبق آمار جهانی سه و نیم میلیون نفر در ایران اشخاص باهوش میانه حضور دارند که می تواند با حمایت های خانواده‌،مسئولان و باشگاه های ورزشی به مدال های بسیاری در پارالمپیک بدست بیاورند. این حامی ها به اشخاص باهوش میانه(ID) باید با کمک معنوی خود آنها را از تخت خارج بیاوریم و با یک برخورد دیگر آنها را به ورزش رهنمون کنیم.

 مسئول انجمن اشخاص،‌باهوش میانه(ID) ادامه داد: در سطح جهانی این فدراسیون ۱۵ رشته دارد که در ایران در بخش بانوان و آقایان در ۵ رشته به طور رسمی فعالیت می کنیم که رشته ها عبارتند از :
دومیدانی، فوتسال، فوتبال، شنا و پینگ پنگ که در نظر داریم با گستردگی دیگر رشته ها دیگر به یک الگو در آسیا شکل بگیریم.

باغستانی در مورد آخرین افتخارآفرینی انجمن اشخاص باهوش میانه گفت: پیمان نصیریان در رشته دومیدانی در ۱۵۰۰متر مسابقات پارالمپیک لندن به مدال خوش رنگ طلا دست یافت ولی در ایران به این خبر پرداخته نشده است.

وی در پایان گفت: از مسئولان، ورزشکاران، مدیران باشگاه ها و پهلوانان می خواهم که برای این اشخاص قدمی کوچک بردارند و با حضورشان به صورت افتخاری سبب شادی اشخاص باهوش میانه شوند که به طور مثال علی دایی و علیرضا منصوریان در کنار عزیزان سبب شارژ روحی این اشخاص ورزشکار شدند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.