باغ ایرانی در اکسپویی‌ چین

۲۶فروردین۱۳،

اکسپویی‌ از طراحی باغ‌های سنتی و مدرن در چین با حضور باغ های ایرانی اسلامی برگزار خواهد شد.

“فرامرز پارسی ” استاد دانشگاه و کارشناس مرمت در خصوص اکسپوی جهانی از طراحی باغ ها در چین به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: اکسپوی جهانی باغ هر دو سال یکبار در شهرهای مختلف چین برگزار می‌شود و امسال هم این اکسپو‌ در منطقه‌ی فنگ‌نای شهر پکن برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه  به حضور ایران در بخش بین‌الملل این اسکپو‌ در پی برگزاری مناقصه‌ی برای انتخاب ۸ نفر از بهترین مهندسان مشاور برای طراحی باغ در این اکسپو‌ می باشند.
“پارسی‌” تصریح کرد: تمدن و سابقه‌ی کشورمان ایران در طراحی باغ از قدیم الایام‌ کاملا مشهود است و طراح ایرانی باید فرهنگ و تمدن کشورش را بشناسد تا بتواند دستور زبان باغ ایرانی را در این اکسپو‌ به نمایش بگذارد.
وی اظهار داشت: در این اکسپو‌علاوه بر طراحی باغ غذاهای مختلف جهان هم به نمایش گذاشته می‌شود و ما هم مسابقه‌ی غنی از غذاهای مختلف داریم و باید با انعکاس مفهوم غذای ایرانی در باغ ایرانی طراحی منحصر به فردی انجام دهیم.
“پارسی‌” با اشاره به تمدن غنی کشورهای چین و هند گفت: تمدن غنی این دو کشور هم در این اکسپو‌ می‌تواند رقیب جدی ایران باشد اما با این وجود تمدن و فرهنگ ما کمتر از کشورهای چین و هند نیست.وی خاطر‌نشان کرد: من امید بسیاری به برتری ایران در این اکسپو‌ دارم چرا که این اکسپو‌ در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و ما فرصت بسیاری برای طراحی باغ ایرانی داریم./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.