باقری: طلای وزن اول تکواندوی جهان را می‌خواهم

۲۶اردیبهشت،

ششمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی تکواندوی مردان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ مکزیک در شرایطی از صبح شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه در مرکز جهانی برگزار می شود که پس از حضور ملی پوشان در مسابقات بین‌المللی اسپانیا و تونس ۱۲ تکواندوکاری که موفق شدند نظر کادر فنی تیم ملی را جلب کنند به اردوها دعوت شدند.

میثم باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد دعوت شدنش به مرحله ششم اردوی تیم ملی اظهار داشت: صبح روز چهارشنبه مسئولان فدراسیون و کادر فنی طی جلسه‌ای که در فدراسیون برگزار کردند عملکرد ملی پوشان در تورنمنت اسپانیا و تونس را بررسی کردند و سرانجام اسامی ۱۲ هوگوپوش را برای حضور در مرحله ششم اعلام کردند که در این میان تنها بنده در وزن یک به اردوها دعوت شدم.

وی افزود: تیم ملی طی چند هفته قبل در ۲ تورنمنت بین‌المللی اسپانیا و تونس شرکت کرد که در تورنمنت اسپانیا با کسب سه مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد و در تونس نیز با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۰ نقره و یک برنز توانست بر سکوی قهرمانی قرار بگیرد. خوشبختانه در تورنمنت اسپانیا با شکست حریفانم توانستم مدال طلای مسابقات را کسب کنم، اما در فینال با مصدومیت کوچکی که برایم رخ داد کادرفنی تصمیم گرفت تا در تونس وارد شیاپ‌چانگ نشوم.

باقری در پاسخ به این سؤال که آیا حضور شما در مسابقات جهانی مکزیک قطعی شده است یا خیر، گفت: در حال حاضر تنها تکواندوکاری هستم که در وزن یک به اردوها دعوت شده‌ام، اما احسان نقیب‌زاده و هادی مستعان نیز تکواندوکارانی می باشند که در وزن دوم حضور دارند و شانس حضور در وزن یک را دارند. هر چند که بارها هر دو تکواندوکار را در مبارزات مختلف شکست داده‌ام، اما با توانایی بالایی که مستعان و نقیب‌زاده دارند آنها را برای خودم رقیب جدی می‌دانم.

وی در مورد عملکرد نفرات جوان تیم ملی در تورنمنت اسپانیا و تونس گفت: در تورنمنت اسپانیا تقریبا ۸۰ درصد بهترین‌ها حضور پیدا کرده بودند و این فرصتی بود تا جوان‌ترهای تیم ملی به صورت جدی محک بخورند. معتقدم که حضور کم تجربه‌ها در چنین میادینی سبب می‌شود تا آنها به باور برسند که حضور در مسابقات جهانی کار دشواری است و باید با صد‌درصد آمادگی در مسابقات جهانی حضور داشته باشند. محمد خمسه یکی از دوستان خوب من است، اما در رقابت‌‌های اسپانیا و تونس نتوانست انتظارات مربیان را برآورده کند.

باقری در پایان خاطر نشان کرد: سال ۲۰۰۹ در مسابقات جهانی دانمارک و سال ۲۰۱۱ در مسابقات جهانی کره‌جنوبی حضور پیدا کردم و متاسفانه در هر دو رقابت در راند طلایی شکست خوردم و مدال برنز مسابقات را کسب کردم. تمام تلاشم این است که برای سومین بار در مسابقات جهانی حضور پیدا کنم و مدال طلا را کسب کنم. تمام هدفم کسب مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو در وزن یک است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.