باقری لنکرانی: باید مراقب تقلب گفتمانی در انتخابات باشیم

۱۹اردیبهشت،

511-9.jpg

یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نمی‌خواهیم با جهان قطع رابطه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، کامران باقری لنکرانی در همایش جبهه پایداری در جمع مردم خرم‌آباد با انتقاد از طرح مکتب ایرانی بر «استفاده از ظرفیت بیداری اسلامی در عرصه سیاست خارجی که متاثر از انقلاب اسلامی ایران است» تاکید کرد.

وی روابط بین‌الملی مطلوب را روابط تعاملی دانست و با بیان این‌که «امروز قطب‌های اقتصادی و سیاسی تازهی در جهان شکل گرفته‌اند» به مصوبات آمریکایی‌ها علیه کشورمان اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها تحریم ارزی را از سیستم بانکی خارج و سایر سیستم‌ها را تحت پوشش قرار داده‌اند و این بیانگر این است که آمریکایی‌ها ضعفی از ما می‌بینند و از همان نقطه ضعف ما سوءاستفاده می‌کنند تا به ما ضربه بزنند.

وی با تاکید بر این‌که «ما نمی‌خواهیم با جهان قطع رابطه کنیم» ادامه داد: ما می‌گوییم که محتاج کسی نیستیم چون اگر بگوییم محتاج کسی هستیم دشمنان فشارها را تشدید می‌کنند، اما برخلاف کسانی که می‌گویند تحریمها کاغذ پاره می باشند من می‌گویم که این‌گونه نیست. البته می‌توانیم تحریم‌ها را مدیریت و سوءمدیریت‌ها را رفع کنیم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری وعده داد: در یک برنامه کوتاه‌مدت برای کمک به معیشت پنج دهک پایین جامعه در اوایل استقرار دولت صنایع غذایی را در کشور تقویت خواهیم کرد. تحول در نظام بانکی، از بین بردن زمینه‌های فساد و انضباط مالی سه اولویت اقتصادی است که در راستای تحقق آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی معتقد است: فرآیند اقتصادی کشور به گونه‌ای است که امکان ویژه‌خواری و فساد بسیار است. دولت باید خود از بین برنده زمینه فساد و ویژه‌خواری باشد.

وی هم‌چنین گفت: پرداخت یارانه‌ها چون قانون است باید طبق روال کنونی انجام شود، اما این‌که بخواهیم از طرفی حامل‌های انرژی را افزایش دهیم و از طرفی یارانه‌ها افزایش پیدا کند به مصلحت نیست، چون در حال حاظر تولید در کشور دچار رکود شده است و اگر بخواهیم یارانه‌ها را افزایش دهیم میزان نقدینگی بالا می‌رود و همین مساله به تورم دامن می‌زند. در شرایط کنونی افزایش یارانه‌ها و حامل‌های انرژی شوک اقتصادی بزرگی را وارد می‌کند از این رو ضرورت دارد که یارانه‌ها با یک شیب ملایم افزایش پیدا کنند. ساده‌انگاری است که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی و یارانه در شرایطی که تولید در کشور دچار رکود است بتوانیم کار را پیش ببریم.

لنکرانی بر ضرورت پافشاری بر آرمان‌های انقلاب برای برون رفت از مشکلات تاکید کرد و گفت: عده‌ای می‌خواهند این را القاء کنند که با زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌توان از سد مشکلات گذشت، اما باید بدانند که این انقلاب متعلق به شهدا، مومنین، حزب اللهی‌ها و خانواده‌های شهداست.

وی تاکید کرد: در این انتخابات نشان خواهیم داد که وابستگی‌های حزبی، مسائل غیر الهی و پول و ثروت در آراء مردم تاثیری ندارد و مردم کسی را انتخاب می‌کنند که انقلابی و داری صداقت و شفافیت باشد. بسیار‌ها فکر می‌کنند که باید جوری حرف بزنند که آراء مردم را به نفع خود جلب کنند به همین سبب برای این‌که آراء خاکستری مردم را جمع کنند در هر جایی حرفی می‌زنند غافل از این‌که مردم با نگاه مومنانه رای می‌دهند.

وی با بیان این اعتقاد که «اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ به شدت دچار بحران شده‌اند» گفت: باید مراقب تقلب گفتمانی در انتخابات باشیم.

لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: لرستان با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و با استعدادهای خدادی متاسفانه دارای نرخ بالای بیکاری است که شایسته این استان نیست. لرستان در بخش گردشگری، کشاورزی و دامداری دارای ظرفیت‌های عظیمی است که باید در این حوزه‌ها توجه ویژه‌ای به این استان شود و در اولویت دولت یازدهم باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.