بالاترین مصلحت، در فریضه امر به معروف و نهی از منکر نهفته است

۲۸ آبان ،

آیت‌الله کعبی در همایش امر به معروف و نهی از منکر:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بالاترین مصلحت در امر به معروف و نهی از منکر نهفته است و تحت هیچ شرایط و هیچ مصلحت اندیشی ترک آن جایز نیست.

به گزارش تفسیری خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از الزامات یک جامعه اسلامی باشد اظهار داشت: شاید امروز در عربستان ببینیم که دایره امر به معروف و نهی از منکر کنندگان خودشان از بدترین منکرات باشند و باید دقت کنیم که به بهترین شکل ممکن این فریضه الهی اجرا شود.

وی با اشاره به اظهارات یکی از سران اصلاح طلب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: فتنه بزرگترین ظلم به نظام اسلامی است؛ یکی از سردمداران فتنه ۸۸ ، هفته قبل گفته بود که امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد ما هم برای امر به معروف و نهی از منکر باید اصلاحاتی را انجام دهیم. درصورتی که ما ماهیت آنها را در انتخابات ۸۸ دیدیم چگونه هرج و مرج را بوجود آوردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید ضابطه‌مند و معیار انقلابی داشته باشد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه در هیچ شرایطی نباید جلوی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را گرفت اظهار داشت: رشد عقلانی، رشد فضائل اخلاقی، شکوفایی فطرت الهی انسان، عفت و پاکدامنی، هدایت، نورانیت، رحمت و همچنین سلامت اقتصادی شاکله امر به معروف و نهی از منکر است که در قرآن هم به آن اشاره شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اجرای احکام فقهی و قوانین و مقررات و حقوق را ضمانت اجرای سالم تمامی قوانین برشمرد و گفت: بالاترین مصلحت در امر به معروف و نهی از منکر نهفته است و در جهان جایز نیست.

وی با اشاره به اصل ۸ قانون اساسی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه عمومی توصیف و افزود: در این فریضه مهمترین نکته رسیدن به نتیجه مهم است.

آیت الله کعبی در پایان با بیان اینکه باید دولت اسلامی بر پایه اختیارات حاکم اسلامی مبلغ امر به معروف و نهی از منکر باشد، خاطر نشان کرد: باید این امر را در قالب یک قانون تنظیم و سازماندهی کرد تا با توجه به کیفیت و چگونگی انجام آن به بالاترین معروف که همان ولایت است دست یافته و آن را حفظ نماییم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.