بالاخره دنیا به پایان می رسد یا نه؟

۱۶م آذر ،

در آمریکا، اشخاص بسیاری با جدیت تمام به خرید اسلحه و مهمات جنگی پرداختند. آنها برای مبارزه با «مردگان زنده» آماده می شوند که هالیوود ظهور آنها را قبل از فرا رسیدن « آخر دنیا» اعلام کرده است

 در یکی از ورودی خانه های مسکو، درنزدیکی در ورودی چنین اعلامیه ای آویزان شده است: « به مناسبت فرا رسیدن آخر دنیا ، خواهشمندیم قرض های خود در رابطه با شارژ ها را تا ۲۱ ماه دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی پرداخت کنید». کارمندان سرویس شهری از مدی بهره گرفته اند که یکسال است مطبوعات نمی تواند از آن دست بکشد.

به گزارش روزگار نو، به نقل از صدای روسیه، در اینجا صحبت از باصطلاح تقویم «مایا» است که معتقدند همانا ۲۱ ماه دسامبر به پایان می رسد. تمام رسانه های گروهی بدون استثنا به این موضوع توجه کردند. همه از اشخاص ساده تا کسانی که خود را آدمهای « جدی» می داند به این موضوع توجه کردند. حال ببینیم واکنش نسبت به این موضوع چگونه بوده است.

در آمریکا، به عنوان مثال، اشخاص بسیاری با جدیت تمام به خرید اسلحه و مهمات جنگی پرداختند. آنها برای مبارزه با «مردگان زنده» آماده می شوند که هالیوود ظهور آنها را قبل از فرا رسیدن « آخر دنیا» اعلام کرده است و تعداد آنها روی زمین بسیار بسیار خواهد بود، زیرا جهنم دیگر جا برای پذیرش همه آنها ندارد. دیو ورکمان صاحب مغازه اسلحه فروشی گفت: « مردم واقعاً می ترسند. حداقل دو کمپانی که به تولید مهمات جنگی اشتغال دارند جعبه های گلوله های ضد « زومبی» را پیشنهاد می کنند».

در این میان کشیش ها به همه خواندن کتاب مقدس را پیشنهاد می کنند که فقط از طریق آن و نه رفتن به مغازه و خرید باتری برای چراغ قوه قبل از خاموشی سراسری می توان راه نجات خود را پیدا کرد.

دانشمندان پیشنهاد می کنند مردم تحصیلات خود را بالا ببرند. به نقل از یوری پولیوخوویچ دکتر علم تاریخ ، « مایا، آخر زمان را به آن شکلی که اکنون حاملان فرهنگ اروپایی از آن صحبت می کنند، تصور نمی کرد».

گالینا یرشووا، مدیر مرکز مطالعه تاریخ و فرهنگ مایا به نام « کنوروزووا» معتقد است که تمام صحبت ها در باره آخر دنیا – هیچ چیز دیگری نیست به غیر از سرکیسه کردن مردم بیسواد.

این را حتی نمی توان تئوری نامید، زیرا تئوری بر اساس نوعی تحقیقات علمی شکل می گیرد- این را می توان فقط یک کلاهبرداری تازه دانست. در تقویم «مایا» هیچگونه پیش بینی در باره « آخر دنیا» نشده است. این تقویم از یک لوحه سنگی تشکیل شده است که روی آن تاریخ های تقویمی مرتبط با حرکت کره ماه به ثبت رسیده است. در آنجا هیچگونه متن و یا هر گونه پیش بینی دیگری وجود ندارد. حتی اگر در باره پیشگویی ها صحبت کنیم، « آزتک» ها با وجود پیشگویی های بسیار بهرحال نتوانستند لشگرکشی اسپانیولی ها را پیش بینی بکنند که برای آنها به معنای « آخر دنیا» شد. اروپائیان در زمان خود غروب تمدن در سال ۱۴۹۲ را پیشگویی کرده بودند ، اما همانا در آن زمان کریستوفر کلمب آمریکا را کشف کرد.

به این ترتیب ، دانشمندان ،دامن زدن به « فاجعه دسامبر» را با فعالیت های تجاری در ارتباط می دانند. آکادمیسین یوگنی الکساندروف چنین سوالی را مطرح می کند: آیا در زمان جنگ، چنین جنجالی پیرامون « آخر دنیا» برپا می شد؟ در دوران سخت، پیشگویی های وحشتناک، در مقایسه با واقعیات مثل قصه می ماند. شاید ما بسیاره از حد راحت زندگی می کنیم و نیاز به هیجانات شدید داریم. آخر میلیون ها نفر با کمال میل این حرف ها را قبول می کنند. به نقل از این آکادمیسین ، مطبوعات نیز به این جریان دامن می زند که در آنها با آب وتاب بسیار گفته های اختربینان و تعبیرکنندگان خواب منتشر می گردد. بینندگان چنین برنامه هایی و کسانی که از آخر دنیا می ترسند در اکثر موارد از یک گروه مشخص می باشند.

با وجود این، بهار سال جاری در گواتمالا یک تقویم دیگر « مایا» کشف شد. این تقویم قدیمی ترین تقویم در بین تمام تقویم های مشهور قبایل است که برای هفت هزار سال در نظر گرفته شده است. به این ترتیب تقویم مایا، نقطه « پایانی» را در سال ۲۰۱۲ میلادی نگذاشته است.


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.