بالا بردن دفاع سایبری با بومی سازی محصولات امنیتی و زیرساختی کشور

۲۳م آذر ،

ساخت محصولات امنیتی در حوزه زیر ساخت های حیاتی و بومی سازی آن، توان دفاع سایبری کشور را در رده محدود کشورهای پیشرفته در حوزه اطلاعات و داده ها قرار می دهد .

 
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ نیک نفس سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا افزود : ایران در آستانه ورود جدی به مرحله دولت الکترونیک قرار دارد و از این رو نیازمند ساختار های زیر بنایی است که با آنها در چنین اجتماعاتی می توان آشنا شد و برگزاری نشست های تخصصی جانبی در نمایشگاه الکامپ می تواند برای بخش های مختلف بسیار مثبت باشد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه الکامپ بزرگترین نمایشگاه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است که در آن شرکت های قدر کامپوتری شرکت می کنند ، تصریح کرد:بخشی از مشکلات و ناامنی سایبری کشور مربوط به استفاده از ابزارها ، سخت افزارها و نرم افزارهای خارجی است .
وی در ادامه بیان کرد: شرکت های امنیتی و زیر ساختی که در نمایشگاه امسال الکامپ حضور داشتند نسبت به سال قبل ضمن داشتن ایده ها و طرح های نو، در خصوص بسیاری از سرویس های عمده مورد نیاز مردم یا شرکت های تخصصی اعم از سروها ، فایر وان ها ، محصولات کسب و کار هوشمند ، شرکت های ارتباطی نوین، پهنای باند گسترده و غیره اقدام به بومی سازی نیز کرده بودند .
سرهنگ نیک نفس گفت : در نمایشگاه الکامپ امسال گوشه ای از تلاش مدیران شرکت های امنیتی و زیر ساختی در حوزه بومی سازی تکنولوژی یپیشرفته به نمایش گذاشته شد که این امر گویای توان جوانان کشور ما برای تولید محصولات با تکنولوژی بالا و کاهش وابستگی در این حوزه بسیار مهم ، می باشد . /ل
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.