بالا بودن مشارکت‌های مردمی در ایران

۱۳م اسفند ،

با امضای همکاری سند مشترک و بین‌المللی میان وزارت کار و سازمان UNDP پروژه در مدت زمان چهار سال به اجرا درآمده و نیمی از منابع مالی اجرای پروژه از سوی دفتر برنامه عمران ملل متحد در تهران تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مورالی، نماینده دفتر برنامه عمران ملل متحد در تهران در مراسم امضای سند همکاری مشترک با وزارت کار گفت: ایران به لحاظ فرهنگی و دانشی غنی است و بستر بسیار مطلوبی برای الگوسازی فعالیت‌های حمایتی و اجتماعی دارد.

وی افزود: مشارکت‌های مردمی درایران به خوبی اجرا شده و برای UNDP این اطمینان را به وجود آورده که همکاری با وزارت کار به نتیجه خوبی خواهد رسید.

مورالی در ادامه به تشریح روند اجرای پروژه‌های همکاری با وزارت کار اشاره کرد و گفت: این پروژه در مدت زمان چهار سال در ایران به اجرا در می‌آید و در اواخر سال ۲۰۱۶ به اتمام می رسد.

به گفته نماینده دفتر برنامه عمران ملل متحد در تهران، میزان منابع مالی و اعتبار لازم برای اجرای این پروژه بین المللی در حدود ۷۰۰ هزار دلار است که UNDP نیمی از آن را در طول این چهار سال تامین خواهد کرد.

وی هدف از امضای سند همکاری مشترک با وزارت کار را طراحی و تهیه و تدوین الگوی ملی توانمندسازی عنوان کرد که منجر به کاهش فقر، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی و همراه با عدالت اجتماعی می‌شود.

مورالی دربارهٔ ویژگی‌های پروژه گفت: این پروژه در چارچوب مدیریت کشوری انجام می‌شود و نمایانگر این است که UNDP قابلیت‌های مدیریت کشوری و توان فنی و کارشناسی کافی را در ایران شناسایی کرده است.

نماینده دفتر برنامه عمران ملل متحد در تهران در عین حال دستاوردهای امضای این سند همکاری را در سرمایه انسانی و ارزش افزوده بیشتر برای ایران دانست و تصریح کرد: با اجرای این سند الگویی به دست خواهد آمد که ایران می‌تواند از آن در برنامه ششم توسعه خود نیز استفاده کند.

وی گفت: مالکیت این پروژه با ایران است و سازمان UNDP نقش حمایتگری را دارد تا اهداف پروژه محقق شود.

به گفته مورالی، برنامه توسعه پنجم ایران هدف بسیار مهمی دارد که نزدیک به اهداف سازمان UNDP در سطح جهانی است.

نماینده دفتر برنامه عمران ملل متحد در تهران گفت: این هدف رشد فراگیر است و ترکیبی از انسجام سازمانی و برنامه ریزی است و برنامه جهانی UNDP از آن حمایت می‌کند.

وی ادامه داد:‌ رویکرد UNDP در این جهت حمایت از برنامه‌ریزی‌های کلان برای ایجاد اشتغال، توسعه محلی، گسترش حمایت‌های اجتماعی و توانمندسازی است.

وی در پایان گفت: بهبود برنامه حمایت‌های اجتماعی و رشد اقتصادی اصلی‌ترین هدف همکاری‌های فنی UNDP به شمار می‌رود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.