بالغ بر ۷۰ درصد کمبودهای مقطعی دارو برطرف شده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

آزاد سازی داروهای دپو شده در گمرک تا حد بسیاری کمبودها را برطرف نموده و در بعضی موارد نیز با جایگزینی اقلام مشابه داروی مورد نیاز بیماران تامین می گردد.

   دکترمحمد رضا دری عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: وضعیت بازار دارویی بسیار بهتر از قبل شده و فرصتی ایجاد شده تا تامین کنندگان دارو بتوانند دوباره ثبت سفارش  کرده و جبران کمبودهای فعلی را داشته باشند

 وی با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ درصد کمبودهای مقطعی برطرف شده گفت: در مواردی که دارویی  موجود نباشد از اقلام مشابه و جایگزین که در یک رده درمانی قرار دارند برای بیماری استفاده می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از اقلام دارویی مشابه در روند درمان اختلال ایجاد می کند بیان داشت: استفاده از داروهای جایگزین که در یک خانواده قرار دارند روند درمانی بیمار را مختل نکرده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

وی همچنین در خصوص نسخی که در لیست دارویی کشور موجود نیستند خاطر نشان ساخت: در چنین مواردی معمولا با پزشک معالج تماس گرفته و با مشورت دارویی  را که مشابه بوده و می تواند جایگزینی برای داروی تجویز شده  باشد به بیماری می دهند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.