باند اصلی “فرودگاه تبریز” تا پایان سال عملیاتی می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون عملیات هوانوردی “شرکت فرودگاه‌های کشور”:

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از عملیاتی شدن باند اصلی فرودگاه تبریز تا پایان سال در صورت مساعد بودن هوا خبر داد.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، ابراهیم شوشتری ضمن اعلام این خبر و با اشاره به کاهش دما و بارش برف در بسیاری از استان‌‌های کشور به‌ویژه فرودگاه‌های شمال غرب کشور اظهار داشت: عملیات برف‌روبی سطوح پروازی، با توجه به تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی آموزش دیده، به محض بارش برف انجام می‌شود.

وی ورود و خروج هواپیماها به فرودگاه‌ها، تابع حداقل میزان دید و عاری از برف و یخبندان بودن سطوح پروازی و نیز الزامات عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی دانست.

شوشتری تصریح کرد: ایمنی پروازها همواره اولویت اول عملیات هوانوردی بوده است.

وی در خصوص عدم امکان‌ تردد هواپیماها در زمان بارش سنگین برف و کاهش دید گفت: اگرچه در بسیاری از فرودگاه‌های کشور، دستگاه کمک‌ناوبری ILS نصب و در حال بهره‌برداری است و حداقل دید پروازی را کاهش داده است اما در شرایطی که میزان دید فرودگاه از حداقل اعلام شده کمتر باشد، برای حفظ ایمنی امکان نشستن برای هواپیما وجود نخواهد داشت.

شوشتری با بیان اینکه مقدار دید برای عملیات نشست و برخاست و سطوح پروازی از عوامل اصلی در شرایط جوی نامساعد محسوب می‌شود، تصریح کرد: سطوح پروازی نیز باید برف‌روبی و میزان ترمزگیری در حد استاندارد و قابل قبول باشد و نباید در این زمینه ریسکی صورت پذیرد.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در فرودگاه‌ها نصب شده است، شرایط جوی را از نظر دید و سطوح پروازی بررسی و چنانچه در بازه استانداردهای عملیاتی تعریف شده شرکت مربوطه باشد، مبادرت به پرواز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسافران در صورت اعلام بارش برف توسط سازمان هواشناسی در فرودگاه‌های مبدا و مقصد، می‌توانند برای اطلاع از شرایط پرواز با شماره تلفن ۱۹۹ یا شماره تلفن‌های اطلاع‌رسانی فرودگاه‌ها که در پورتال شرکت فرودگاه‌های کشور به آدرس اینترنتی www.airport.ir موجود است از زمان پرواز خود مطلع شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.