بانک خاورمیانه: فقط به بزرگ ها وام می دهیم!

۲۱خردادماه،

بینا- بانک خاورمیانه که با مدیریت و تفکر پرویز عقیلی مدیر عامل سابق بانک کارآفرین تاسیس شده اشت،قصد دارد تا پنح سال دیگر فقط ۱۶ شعبه جدید دایر کند.
بانک خاورمیانه اکنون ۴ شعبه در حال فعال به نام های آفتاب،نوبخت،مهستان و نیاوران دارد که قصد دارد طی دو یا سه سال آینده در شهرهای بزرگ کشور چون اصفهان،مشهد،تبریز،بندر عباس و شیراز شعبه دایر کند.پس از آن قصد ورود به مناطق آزاد را دارد.
این بانک تصمیم گرفته تا ۵ سال آینده تنها ۲۰ شعبه دایر کند.دلیل اش را هم عدم اعتقاد به گسترش شعب فیزیکی و تمرکز بر ” عمده فروشی ” بیان کرده است.
این بانک هم مانند بانک‌های خصوصی دیگر که با جمع شدن چندین نفر یا شرکت دور هم و اخذ مجوز از بانک مرکزی بانک تاسیس کرده اند،هیچ اعتقادی به مردم کوچک و شرکتهای کوچک و وام قرض الحسنه و غیره ندارد و فقط به دنبال گذاشتن پول روی پول آنهم با شیوه عمده فروشی است.
جمله عمده فروشی را این بانک اینگونه تعریف کرده است:”تمرکز بر مشتریان بزرگ و دادن تسهیلات تخصصی با استفاده از بازاریابی پیشرفته و تخصصی به مشتریان بزرگ.”
این بانک که به نقل از اسناد موجود با نام ” شرکت بانک خاورمیانه ” در تاریخ سی ام مهر ماه ۹۱ به شماره ۴۳۰۷۹۵ در اداره ثبت شرکتهای تهران ثبت شده است،ولی خیلی دوست دارد نام خود را ترجمه و حتی سایت بانکی خود را به نام انگلیسی ” میدل ایست ” راه اندازی کند،گویا فقط برای این تاسیس شده که چندین شعبه بزند و به چندین شرکت بزرگ وام بدهد و یا در ساخت و ساز مارکت و کسب سود کند.
اگر این رویه ناصواب که هر کس پولی داشته باشد مانند صاحبان بانک تات سابق و یا بانکها و موسساتی اعتباری خانوادگی چون “س،ا و ع ” بانکدار شوند و تنها به چند دوست و شرکت بزرگ وام بدهند و از طریق ساخت و ساز پولدار شوند،چه لزومی به تاسیس بانک و ترغیب مردم به سپرده گذاری است؟
البته وقتی بانکهای خصوصی و عمومی به راحتی خود را از دادن وام خرد و قرض الحسنه به مردم مبرا می دانند و نام خود را نیز به تقلید از غربی ها ترجمه می کنند،دیگر نباید انتظار داشت که دوستانی چون خاورمیانه و غیره به فکر کوچک ها باشند./اخبار بانک

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.