بانک ملی ایران نه ماهه، ۱۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

۱۷م دیماه ،

بینا- عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران اعلام کرد: بانک ملی ایران طی نه ماهه امسال، ۱۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال آن صرف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه شده است.
به گزارش بینا،  عباس کمرئی در نشست خبری امروز با عنوان اینکه بانک ملی ایران برای ایجاد انضباط مالی در سال ۹۱ برنامه‌ای را طراحی کرده گفت: با مدیریت نقدینگی و انضباط مالی، بدهی این بانک به بانک مرکزی به شدت تقلیل یافته و این در حالی است که تأمین مالی طرح‌های نیمه‌تمام و سرمایه در گردش آنها نیز همچنان توسط این بانک صورت گرفته است.
وی افزود: در بخش‌ تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۷۴ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، دو هزار فقره تسهیلات درمان به ارزش ۳۲ میلیارد ریال و ۳۳ هزار فقره تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی به مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
کمرئی با اشاره به عملکرد مطلوب بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ابراز داشت: بانک ملی ایران بیش از منابع قرض‌الحسنه پس‌‌انداز خود – به میزان ۱۰۷ درصد – تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده و با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی این نسبت باید به ۱۰۰ درصد کاهش یابد که این بانک نیز موفق شده هم نیازهای قرض‌الحسنه مردم را تامین کند و هم نسبت ۱۰۷ درصد را به ۱۰۳ درصد تقلیل دهد.
وی با عنوان اینکه رتبه اول پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سیستم بانکی متعلق به بانک ملی ایران است، یادآور شد: با توجه به لزوم تقلیل نسبت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، بانک ملی ایران از محل وصولی اقساط و افزایش منابع پس‌انداز، سوای کاهش نسبت ۱۰۷ درصدی، حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز پرداخت کرده است.

فروش ۸۱۵۰  میلیارد ریال اوراق مشارکت
کمرئی با اشاره به فروش اوراق مشارکت توسط این بانک ظرف نه ماهه امسال گفت: بانک ملی ایران در این مدت برای ۵ طرح مربوط به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، بالغ بر هشت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت فروخته است.
وی پرداخت بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۷۱۳ نفر را ظرف نه ماهه امسال مورد اشاره قرار داد و افزود: در این مدت ۱۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده شهری به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، یک هزار و ۵۴۰ فقره تسهیلات مسکن مهر به مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال و هشت هزار فقره تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده به ارزش دو هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

استمهال و تعیین تکلیف بدهی ۹۱۴۳ پرونده
عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به ظرفیت‌های بند ۲۸ و ۲۹ قانون بودجه برای استمهال بدهی بدهکاران گفت: بر اساس بند ۲۸ قانون بودجه سال ۹۱، چهار هزار  و ۷۶۳ پرونده به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شد که بدهکاران می‌توانند بدهی خود را حداکثر ظرف پنج سال و در ۶۰ قسط بپردازند.
وی افزود: بر اساس بند ۲۹ قانون بودجه سال ۹۱، یک هزار و ۵۶۳ پرونده به ارزش بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف و استمهال  شده که عملیات اجرایی آن از آبان ماه آغاز گردیده است.
آقای کمرئی اضافه‌ کرد: همچنین بر اساس مواد ۱۴ و ۱۶ بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی، دو هزار و ۸۱۷ پرونده بدهی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شده است.

بررسی ۲۴ طرح برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی
وی در خصوص عملکرد بانک ملی ایران در مورد معرفی طرح‌های واجد شرایط به صندوق توسعه ملی گفت: در حال حاضر ۲۴ طرح در دست بررسی و اقدام قرار دارد که دو طرح آن پس از اخذ مصوبه به صندوق معرفی و کار آن از نظر بانک ملی ایران پایان یافته است.
عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران افزود: ارزش این دو طرح بالغ بر ۳۰۴ میلیون یورو، یک میلیون و ۲۸۰ هزار پوند و حدود ۷۷ میلیون ین ژاپن می باشد.
وی در مورد وضعیت طرح‌های استفاده کننده از فاینانس چین ابراز داشت: در این بخش چهار طرح در هیأت مدیره بانک ملی ایران در حال بررسی است که یک طرح آن پس از اخذ مصوبه به بانک مرکزی معرفی شده و سه طرح دیگر در دست رسیدگی است.

احداث و نوسازی ۱۴ مدرسه توسط بانک ملی ایران
کمرئی در ادامه نوسازی و احداث ۱۴ مدرسه در نقاط محروم و آمادگی برای پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال کمک مالی جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را از فعالیت‌های شاخص بانک ملی ایران در حوزه امور فرهنگی، آموزشی و اجتماعی عنوان کرد.

آ‎غاز روند نزولی مطالبات معوق ظرف یک ماهه اخیر
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بانک ملی ایران جهت کاهش مطالبات معوق ابراز داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بررسی پرونده‌های مطالباتی ادارات امور شعب بانک ملی ایران میان چهار عضو هیأت مدیره این بانک تقسیم شده و پرونده‌ها در قالب کارگروه ویژه در محل مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیمات لازم گرفته می‌شود که در نتیجه ظرف یک ماه اخیر، نسبت مطالبات معوق بانک رو به کاهش گذاشته است.

روند رو به نزول بدهی‌های بانک ملی ایران به بانک مرکزی
کمرئی نسبت بدهی‌های بانک ملی ایران به بانک مرکزی را در حال حاضر به مراتب کمتر از سال‌های قبل دانست و اظهار داشت: اولویت امسال بانک ملی ایران، ایجاد نظم و انضباط مالی و کاهش بدهی به بانک مرکزی بوده که عملکرد بانک ملی ایران در این رابطه مطلوب بوده است.
وی در پایان این نشست رشد سپرده‌های مؤثر بانک ملی ایران ظرف نه ماهه امسال را ۲۵ درصد و رشد مجموع سپرده‌های ریالی این بانک را ۲۱ درصد عنوان کرد و افزود: این امر نشانگر اقبال مردم به بانک ملی ایران است.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.