بانک مهر اقتصاد برای تامین منابع مالی پروژه های نفت آمادگی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ‘غلامحسن تقی نتاج’ روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی خوزستان در اهواز افزود: استان خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز دارد و این بانک توانایی دارد ۱۰هزار میلیارد ریال از منابع غیر دولتی را برای پروژه های مهم سودآور استان از جمله نفت و گاز تزریق کند.

وی تامین مالی پروژه های اقتصادی سودآور کشور را اولویت نخست این بانک در سال جاری عنوان کرد و افزود: این بانک به عنوان یک بانک غیر دولتی قادر نیست در پروژه ها و سرمایه گذاری های اقتصادی با ‘بازده کم’ و ‘زیان ده’ ورود کند چون منابع تعریف شده این بانک از محل سپرده گذاری های مردم تامین شده و باید در هر صورت سود مناسب سپرده گذاران تامین شود.

دکتر نتاج کف سوددهی پروژه ها و طرح های اقتصادی که بانک مهر اقتصاد قادر به سرمایه گذاری در آنان است را ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: پایین تر از این نرخ سودآوری، برای این بانک صرفه اقتصادی نداشته و برای سرمایه گذار و فعال اقتصادی نیز توجیه

اقتصادی ندارد.

وی گفت: هم اکنون این بانک در بخش ‘خودرو سازی’ و ‘نان صنعتی’ سرمایه گذاری خوبی کرده و امیدوار هستیم در سال جاری نیز بتوانیم از منابع موجود بانکی در دیگر بخش های اقتصادی کشور سرمایه گذاری و مشارکت کنیم.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد(موسسه سابق مالی اعتباری مهر) با موفقیت آمیز توصیف کردن حضور بیش از دو دهه در عرصه های پول و اقتصاد کشور یادآور شد: این بانک حدود ۸۰۰شعبه با شش هزار پرسنل در سراسر کشور دارد که ۴۰ شعبه آن در استان خوزستان فعال است.

دکتر نتاج با بیان اینکه پارسال ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات بانکی از محل منابع داخلی این بانک به متقاضیان سراسر کشور پرداخت شده ابراز امیدواری کرد در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این بانک بتواند از محل سپرده های مشتریان گام های بلندی برای شتاب بخشیدن به رونق اقتصادی و تولید داخلی و کمک به فعالان و کارآفرینان اقتصادی بر دارد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه منابع این بانک ۲۰۰هزار میلیارد ریال است که از هشت میلیون مشتری سپرده گذار تامین شده است از آغاز پذیره نویسی سهام این بانک در آینده ای بسیار نزدیک خبر داد.

وی گفت: کف (حداقل) پذیره نویسی سهام این بانک چهار هزار میلیارد ریال است و پیش بینی می شود استقبال خوبی از پذیره نویسی به عمل آید.

دکتر نتاج در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه رویکرد این بانک در درجه اول توسعه اقتصادی هر منطقه و استان بوده و این نگاه در حال تقویت شدن نیز می باشد به فعالان اقتصادی و کارآفرینان استانی توصیه کرد برای بهره مندی از تسهیلات این بانک پروژه های جذاب اقتصادی ارایه و پیشنهاد کنند تا کوتاه ترین زمان ممکن (یک هفته) تسهیلات لازم در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.

در این نشست خبری, دکتر نتاج اعلام کرد: پارسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای فعالان اقتصادی برای پروژه های متوسط به بالای استان خوزستان توسط بانک مهر اقتصاد پرداخت شده و در سال جاری نیز این آمادگی وجود دارد سقف تسهیلات پرداختی در خوزستان را به دو هزار میلیارد ریال برسانیم.

ک/۳ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۱۹۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.