بانوان ایرانی در ردیف بهترین و نخبه‌ترین زنان جهان هستند

دکتر حسین یاوری داور بخش ویژه و صنایع دستی جشنواره ملی ریحانه گفت: بانوان ایرانی در ردیف بهترین و نخبه‌ترین زنان جهان هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دکتر یاوری استاد دانشگاه های علامه طباطبایی، شهید بهشتی و الزهرا، در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره ملی “ریحانه” افزود: هدف از برگزاری این جشنواره به نمایش گذاشتن و مطرح کردن توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه و سرشار زن ایرانی است و می‌خواهیم نشان دهیم که بانوان ایرانی نه تنها در عرصه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و سیاسی، بلکه در عرصه‌های فرهنگی و هنری هم توانمندی‌های بسیاری دارند.

داور نخستین جشنواره ملی “ریحانه” گفت: از آنجایی که این نخستین جشنواره است، با همه دقت نظر و تلاشی که روی آن شده، ممکن است نتوانیم و یا این امکان را نداشته باشیم آنچه را که شایسته زن ایرانی است نشان بدهیم. اما تردیدی نیست که ما قادر خواهیم بود، با ارایه این آثار بخشی از این توانمندی را که گویای نمونه کوچکی از یک عرصه بزرگ است؛ مورد قضاوت قرار بدهیم.

وی یادآور شد: من آینده خوبی را پیش‌بینی می‌کنم. نخستین تجربه این جشنواره است و به هر حال ارزنده است. چون در صورت موفق شدن که به حتم هم خواهد شد، بازتاب خوبی در جامعه خواهد داشت. من ایمان و اعتقاد دارم که بانوان ما بسیار قوی و توانمند هستند. منتها کمی باید اینها را به باور رساند./م

 دکتر یاوری در مورد داوری بخش آثار رسیده به جشنواره نیز گفت: ما پس از داوری اولیه که یک سری از آثار انتخاب و به داوری نهایی می‌رسند، آثار برگزیده در هر بخش را انتخاب و معرفی می‌کنیم.

داور نخستین جشنواره ملی ریحانه همچنین یادآور شد: ترتیبی خواهیم داد آثار فاخر در هر بخش از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و سایر سازمان‌های مرتبط، به چاپ برسند و آثار هنری را نیز در نمایشگاهی برای فروش عرضه خواهیم کرد./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.