بانوی ملی‌پوش پینگ‌پنگ: شهسواری الگوی تمام پینگ‌پنگ‌بازان است

۳۰ آبان ،

بانوی خوزستانی تیم‌ملی تنیس روی میز جوانان می‌گوید پیشرفتم را در این رشته مدیون پدرم هستم.

زهرا علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان اظهار‌ کرد: فعالیتم را در این رشته از اول دبستان آغاز کردم و مدت چهار سال است که به صورت حرفه‌ای تنیس روی میز کار می‌کنم. به نظرم بیشتر بازیکنانی که در این رشته پیشرفت کرده‌اند و مالک مقام شده‌اند، یکی از اعضای خانواده یا اقوام‌شان مربی‌شان بوده که من هم پدرم مربی‌ام است.

وی با بیان این‌که از زحمات پدرم که در پیشرفتم بسیار تاثیرگذار بوده است، قدردانی می‌کنم، ادامه‌داد: فکر می‌کنم اگر پدرم مربی‌ام نبود، نمی‌توانستم تا اینجا پیشرفت کنم. من به صورت مرتب در خانه و سالن با وی تمرین دارم و معتقدم او در موفقیتم بسیار تاثیرگذار بوده است.

این تنیسور خوزستانی در ادامه شرایط این رشته را در استان بسیار خوب و رو به رشد دانست و عنوان‌کرد: در این رشته مشکلی نداریم و در حال پیشرفت هستیم. امکانات سخت‌افزاری‌مان نیز خوب است، البته تا چند سال پیش امکانات‌مان خوب نبود ولی در یکی، دو سال اخیر وضعیت‌مان بهتر شده است.

وی بیان‌کرد: یکی، دو سال است که تنیس روی میز استان باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای آن شده است، به صورت هدف‌گذاری‌شده کار خود را دنبال می‌کند که به نظرم تاکنون پیشرفت‌مان بسیار خوب بوده است. هم‌چنین معتقدم اردوهایی که نایب‌رییس هیات برای آمادگی ما برگزار می‌کند، فرقی با اردو‌های تیم‌ملی ندارد. برگزاری مرتب مسابقات هم سبب شده که وضعیت‌مان بسیار خوب شود.

علوی با اشاره به این‌که هدف مسوولان تنیس روی میز استان این بوده که کار را از پایه آغاز کنند، گفت: این اقدام در پیشرفت و به دست‌آوردن مقام توسط تنیسور‌های استان تاثیرگذار است و به نظرم آن‌ها تاکنون به این هدف خود رسیده‌اند چرا که در مسابقات کشوری جوانان که از ۲۲ آبان‌ماه به مدت چهار روز در اصفهان برگزار شد، بابادی‌وند و بهجت که از بازیکنان نوجوان استان می باشند، توانستند به دسته برتر راه پیدا کنند که این نشان از پیشرفت ما است.

‌ملی‌پوش تنیس روی میز جوانان افزود: مطمئنا ما در سال‌های آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن در سطح کشور خواهیم داشت. اکنون استان‌مان در رده‌های سنی پایه بسیار خوب کار می‌کند و سرمایه‌گذاری‌ها نیز در این رده‌ها خوب بوده است. هر مسابقه‌ای که برگزار می‌شود چهار، پنج تنیسور استان اعزام می‌شوند که رقابت با بازیکنان سایر استان‌ها نیز در عملکرد ما تاثیرگذار است.

وی که در حال حاضر تنها ملی‌پوش خوزستانی در بخش بانوان است، در پاسخ به این سوال که برای افزایش تعداد ملی‌پوشان استان چه باید کرد؟ گفت: باید سرمایه‌گذاری‌ها و برگزاری اردو‌هایمان برای رده ‌سنی نونهالان بیشتر شود و نونهالان استان را بیشتر به رقابت‌های کشوری اعزام کنیم چرا که در این صورت است که تعداد ملی‌پوشان‌مان بسیارتر می‌شوند.

علوی با بیان این‌که تاکنون از عملکرد خود راضی بوده‌ام، گفت: البته نه تنها من بلکه تمام تنیسورها هنوز جای پیشرفت داریم ولی تا این‌جا عملکردم برای خودم رضایت‌بخش بوده است چرا که توانستم در سن نوجوانی نفر اول تیم‌ملی جوانان شوم و اکنون که در رده‌ سنی جوانان هستم، وارد دسته یک بزرگسالان شده‌ام.

وی در ادامه وضعیت تیم‌ملی را رو به پیشرفت دانست و خاطرنشان‌کرد: از هنگامی که نوجوانان به عضویت تیم‌ملی جوانان درآمدند، این پیشرفت بیشتر شده است و به نظرم اگر سرمایه‌گذاری روی رده‌های‌ سنی پایه به همین صورت ادامه داشته باشد، پیشرفت‌مان بیشتر از این هم خواهد شد.

بانوی ملی‌پوش تنیس‌روی‌میز درباره ندا شهسواری، پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران گفت: معتقدم شهسواری نه تنها الگوی من بلکه الگوی تمام پینگ‌پنگ‌بازان ایران است زیرا او اولین بانوی المپیکی کشور‌مان بود و واقعا تلاش کرد تا توانست این افتخار را به دست آورد. تمرین کردن در اردوهای تیم‌ملی در کنار وی در عملکرد‌مان تاثیرگذار است و سبب پشرفت‌مان می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.