بانکداری اسلامی را از مالزی یاد بگیرید

۲۰م آذر ،

بانکداری اسلامی را از مالزی یاد بگیرید | چاپ |
دوشنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۰:۳۸

بینا- مدیرعامل صندوق قرض الحسنه مهر ایران گفت:با توجه به اینکه بخشی از خدمات بانکداری اسلامی رویکرد اجتماعی دارد لذا توسعه و ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی به بازاریابی اجتماعی نیاز دارد.
به گزارش بینا، غلامرضا مصطفی پور در رادیو اقتصاد اظهار داشت: تعریف ابزارهای مالی اسلامی نوین و ارائه خدمات بانکداری تازه باید در اولویت باشد و به وجاهت شرعی هم پایبند باشیم.
وی تاکید کرد: مالزی در این عرصه ها بسیار تلاش کرده است و در کشورهای غیراسلامی هم بخشی از فعالیت های بانکداری با روش های اسلامی است و ما هم باید تلاش کنیم ضمن توسعه فرهنگ بانکداری اسلامی، نظام بانکی کشور از پدیده ربا منزه باشد و از لحاظ زیربناهای قانونی مقررات مشکلی جدی نداریم.
مصطفی پور گفت: باید بازاریابی اجتماعی در اولویت باشد و تبیین ارزش های رقابتی، ابزارسازی و هدف سازی ، نشر و ترویج بانکداری اسلامی با محتوای غنی، تبیین اهداف اجتماعی هم باید در سرلوحه برنامه ریزی ها باشد.
وی افزود : مالزی کارنامه موفقی در اجرای سیستم بانکداری اسلامی داشته است و آماده ارایه تجربیات خود به کشورهای دیگر به ویژه در منطقه خاورمیانه است و کشورهای اسلامی بسیاری می خواهند راه و روش به کارگیری بانکداری اسلامی را از مالزی فرابگیرند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.