بانکداری الکترونیک مانع گسترش شعب شد

۲۹م دیماه ،

بینا- مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات با اشاره به هزینه‌های سنگین تاسیس شعب گفت:‌ بانکداری الکترونیک راهکار مناسبی برای پاسخ به نیازهای مشتریان است و کارهای مهم‌تر در شعب باید انجام شود.
به گزارش بینا، رضا گودرزی با اشاره به توسعه بانکداری الکترونیک در این بانک، به فارس اظهار داشت: هدف ما این است که نسبت به توسعه زیر ساخت‌ها اقدام کنیم تا ظرفیت‌های تازه ایجاد شود و مشتریان بیشتر از خدمات بانکداری الکترونک استفاده کنند.
وی با بیان اینکه شاخص بانکداری الکترونیک تعداد تراکنش‌ها است، افزود: اگر تعداد تراکنش‌های تلفنبانک صادرات در سال ۹۰ را با سال ۹۱ مقایسه کنیم حدود ۳۵ درصد و تراکنش‌های اینترنت‌ بانک ۳۷ درصد رشد داشته است؛ در بخش تلفن همراه استقبال بسیار خوبی شد و حدود ۴۵ درصد رشد تراکنش داشتیم.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات، گفت: تلاش ما این است که با اضافه کردن خدمات و سرویس‌های تازهتر این جذابیت را ایجاد کنیم که مشتریان بانک از بانکداری الکترونیک استفاده کنند.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه اینکه گسترش بانکداری الکترونیک می‌تواند بسیاری از دسترسی‌ها به خدمات بانکی را تسهیل کند آیا بانک صادرات قصد کاهش تعداد شعب خود را دارد، گفت: هر کدام از این کانال‌های ارائه خدمت وظایفی را دارند، به عنوان مثال کانال ارائه خدمت از طریق شعبه، خودپرداز، پایانه‌های فروش، اینترنت‌ بانک و موبایل بانک وجود دارد.
گودرزی افزود: بنابراین به دنبال این هستیم بسیاری از خدمات بانکی را خارج از شعبه و بدون نیاز به مشتری به داخل شعبه ارائه دهیم.
وی ادامه داد: حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد مراجعات مردم به شعب برای پرداخت‌ها و دریافت‌های نقدی است که این کارها را می‌توان از شعبه خارج آورد که مزیت آن انجام عملیات بانکی در هر زمان و مکان است و شعبه برای کارهای مهم‌تر مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات با بیان اینکه هم‌اکنون نقش شعب در بانکداری پیشرفته به مشاوره تبدیل شده است، تصریح کرد: ممکن است عده‌ای نتوانند خود را با شرایط تازه وفق دهند به همین سبب باجه‌هایی برای این منظور دایر می‌شود که به تدریج با آشنا شدن اشخاص به بانکداری الکترونیک تعداد آنها هم کاهش می‌یابد؛ مراجعه فرد به شعبه برای دریافت خدمات مهم‌تر است.
وی با بیان اینکه در بانکداری تازه نقش شعبه در حال تغییر است، گفت: بدیهی است با توجه به هزینه‌های سنگین شعبه برای بانک، از نظر ساختمان، نیروی انسانی دارد بانک ها به دنبال ایجاد شعبه تازه نیستند و حتی اگر شعبه‌ای کارایی لازم را نداشته باشد در شعبه دیگری ادغام می‌شود، اما این به معنای بی‌کارکرد بودن شعبه نیست بلکه نقش آن تغییر می‌کند و به سطح بالاتری می‌رود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.