بانکداری الکترونیک نیازمند فرهنگ سازی است

۱۸م دیماه ،

بینا- همایش مدیران شعب استان‌های درجه یک بانک صادرات ایران با هدف افزایش همگرایی و همفکری در شعب با حضور رئیس هیأت مدیره، مدیر امورشعب و بازاریابی، مشاور و بازرس ویژه مدیرعامل و مدیران شعب استان‌های درجه یک به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد.
به گزارش بینا، در این همایش یک‌روزه، عرفانی رییس هیات مدیره این بانک هدف از تشکیل این جلسه را همفکری و هم‌اندیشی در راستای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای بانک اعلام کرد و در رابطه با مشکلات و چالش های پیش روی نظام بانکی گفت: افزایش قیمت تمام‌شده پول ، افزایش هزینه‌های جاری، افزایش هزینه‌های عملیاتی و مطالبات معوق از جمله این چالش‌ها می‌باشند.
وی افزود: یکی دیگر از چالش‌های پیش روی بانک ها که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود، ترکیب منابع است؛ زیرا پرتفوی منابع به‌شدت تغییر کرده و به سمت منابع گران‌قیمت رفته و این امر سبب افزایش هزینه‌ عملیاتی بانک ها گردیده که متعادل ساختن آن ضروری به نظر می رسد.
رئیس هیأت‌مدیره با اشاره به اهمیت و جایگاه نیروی انسانی در این بانک گفت: نیروی انسانی به عنوان با­ارزش­ترین دارایی سازمان نقش تعیین کننده ای در پیش برد اهداف دارند.
وی در ادامه با اشاره به آمار ۶۸ درصدی تراکنش‌ها از طریق درگاه‌های الکترونیک و بانکداری نوین گفت: حدود ۶۸ درصد از تراکنش­های مشتریان از طریق درگاه­های الکترونیک صورت می­پذیرد که با افزایش آن انتظار داریم شعب خلوت تر و ارامش مشتریان بیشتر و ارایه خدمات نیز مطلوب­تر گردد.
او افزود: بانک صادرات ایران، در زمینه بانکداری الکترونیک سرمایه‌گذاری خوبی کرده است و خدمات متنوعی از طریق درگاه‌های همراه بانک، اینترنت بانک و ATM و POS ارائه می‌ نماید که باید استفاده از این ابزارها در بین مشتریان فرهنگ‌سازی شود و کارکنان نیز در این زمینه از آموزش‌های لازم و کافی برخوردار شوند..
رئیس هیأت‌مدیره در خصوص فروش اوراق مشارکت بانک مرکزی گفت: فروش این اوراق در راستا سیاست های کلان اقتصادی کشور صورت پذیرفته که در این رابطه بانک صادرات ایران توانسته است عملکرد درخشانی داشته باشد و به تازگی نیز  از سوی بانک مرکزی به دلیل فروش موفق اوراق مشارکت مورد تقدیر قرار گرفت.
شایان ذکراست بانک صادرات ایران با بیش از ۴۷ میلیون حساب الکترونیکی، صدور بیش از ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت الکترونیکی و انجام روزانه بیش ۱۵ میلیون تراکنش مالی از درگاه‌های مختلف نقش موثری در ترویج بانکداری الکترونیکی و کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه هموطنان داشته است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.