بانکهای مرکزی نرخ را طلا دستکاری می کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار طلا با تجزیه و تحلیل عملکرد بانک های مرکزی جهان به این نتیجه رسیده اند که بانک های مرکزی بزرگ جهان در قیمت طلا دستکاری می کنند

خبراقتصادی:به گزارش مارکت اوراکل، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند، بانک های مرکزی بزرگ جهان طی ماه های قبل از فروش ذخایر طلای خود جلوگیری کرده اند که این مساله بسیار مهمی است.

بر اساس این گزارش در سال ۱۹۹۹ میلادی بانک های مرکزی اروپا توافقی را امضا کردند که بر اساس آن این بانک ها متعهد شدند که هر سال بیشتر از ۴۰۰ تن از ذخایر طلای خود را نفروشند.

این پیمان به توافقنامه طلایی بانک های مرکزی اروپا معروف شد. در سال ۲۰۰۴ میلادی این توافق بار دیگر مورد تجدید نظر قرار گرفت و محدودیت فروش طلا به ۵۰۰ تن افزایش یافت. در سال ۲۰۰۹ میلادی بار دیگر مقام های بانک مرکزی اروپا سقف فروش طلا را به ۴۰۰ تن بازگرداندند.

نکته بسیار قابل اهمیت در این تجزیه و تحلیل آماری این است که از سپتامبر ۲۰۱۲ تا سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی بانک های مرکزی اروپایی تنها ۵٫۱ تن ذخایر طلای خود را فروخته اند که ۵ تن آن نیز مربوط به بانک مرکزی آلمان بوده است.

این پایین ترین میزان فروش طلا توسط بانک های اروپایی از سال ۱۹۹۹ میلادی به شمار می رود و نشانگر دستکاری آشکار بانک های مرکزی در قیمت طلا است.

در واقع این مکانیسم واقعی عرضه و تقاضا نیست که قیمت طلا را در بازارهای جهانی تعیین می کند. بانک های مرکزی جهان همچنین در تعیین نرخ ارز نیز دخالت می کنند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.