بانک‌ها با واحد‌های تولیدی همکاری نمی‌کند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

دبیرانجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه علیرغم تصمیم دولت برای کاهش نرخ گشایش ال سی هنوز سیستم بانکی همکاری لازم را با تولیدکنندگان ندارد،گفت:با تشکیل کمیته‌ای متشکل از بانک مرکزی و فعالان صنعتی ابهامات این موضوع برطرف شود.

 به گزارش  تسنیم، محمدرضا دیانی امروز در مراسم روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه  ممنوعیت واردات کالاهای لوکس فرصت مناسبی برای تولید کنندگان کالاهای مختلف از جمله لوازم خانگی به وجود آورده است، اظهارداشت: برای نهادینه کردن باور کیفیت کالاهای ایرانی نیاز به فرهنگ سازی و افزایش کیفیت و کاهش قیمت تولیدات ایرانی هستیم. وی با بیان اینکه  باید اقدامات مؤثری برای ارتقای کیفیت تولیدات ایرانی از سوی صنعت گران داخلی اتخاذ شود، افزود: در همین زمینه می توان با ایجاد بخش های تحقیقاتی و پژوهشی در واحدهای صنعتی سیاست‌های کارآمدی را برای  افزایش کیفیت تولیدات ایرانی انجام داد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اضافه کرد: البته باید سرمایه گذاریهای قابل توجهی در بخش تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی انجام شود تا متخصصین در واحدهای صنعتی با کشف نیازهای مشتریان کالاهای خود را متناسب با علاقه مشتری تولید کنند. وی با بیان اینکه ما نیازمند ایجاد نرم افزاری در واحدهای صنعتی جهت تشخیص و شناسایی نیازهای مشتریان هستیم، اظهار داشت: باید با کشف علایق مشتریان کاری کنیم تا تولیدات داخلی کاملاً جایگزین واردات شده و از طرف دیگر هر آنچه که در کشور تولید می گردد قابلیت صادرات داشته باشد.

دیانی با اشاره به نقش تعیین کننده سازمان ملی استاندارد جهت ارتقای کیفیت محصولات داخل کشور، گفت: برای توسعه تولید و صادارت باید با سازمان ملی استاندارد همکاری کنیم تا از این طریق استاندارهای تولیدی خود را منطبق با استاندارهای روز جهانی نمائیم.

دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با انتقاد از تبلیغات گسترده کالاهای خارجی در سطح کشور اظهارداشت: تولید کنندگان لوازم خانگی شهر تهران را با کاغذ دیواری تبلیغات و برندهای خارجی پر کرده اند این در حالی است که تولیدات ایرانی بویژه  لوازم خانگی به لحاظ تبلیغات به هیچ وجه قدرت رقابت با کالاهای خارجی را ندارد.

دیانی در ادامه با گلایه از اینکه علیرغم تصمیمات اخیر دولت در کاهش گشایش ال سی باید بگویم هنوز سیستم بانکی همکاری لازم را با تولیدکنندگان ندارد، تصریح کرد: پیشنهاد می ‌کنم با تشکیل کارگره یا کمیته متشکل از بانک مرکزی و فعالان صنعتی کشور ابهامات مشکلات بانکی برطرف و امکان دریافت واحد های تولید از تسهیلات بانکی به وجود آید.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.