بانک‌ها هنوز از اجرای ال سی ۳۰درصدی شانه خالی می‌کنند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 بانک‌ها هنوز از اجرای ال سی ۳۰درصدی شانه خالی می‌کنند

بانک‌ها هنوز از اجرای ال سی ۳۰درصدی شانه خالی می‌کنند

ممتازنیوز: دبیر انجمن قطعه سازان با اعلام اینکه بانک‌ها هنوز از اجرای ال سی ۳۰درصدی شانه خالی می‌کنند، گفت: سازمان امور مالیاتی با استفاده از روش‌های نادرست در صدد کسب بودجه برای دولت است.

به گزارش ممتازنیوز، ساسان قربانی با اشاره به اینکه علیرغم ارسال نامه‌های متعدد به روسای کمیسیون‌های مجلس و وزارت اقتصاد هنوز مشکلات مالی قطعه‌سازان برطرف نشده است اظهار داشت: در حال پیگیری نامه‌های ارسالی خود هستیم. البته تا حدودی به نتایج مثبت پیگیری‌های خود در دولت یازدهم امیدواریم و تمام تلاش خود را برای رفع ابهامات مالیاتی قطعه سازان انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی با در نظر گرفتن روش‌های نادرست در صدد کسب بودجه برای دولت است افزود: دولت باید اخذ مالیات را به نحوه مناسبی مدیریت کند که واحدهای تولیدی در این مسیر با مشکلاتی روبرو نگردند.
دبیر انجمن قطعه سازان مشکلات فعلی این صنعت را ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی دولت گذشته دانست و گفت: نقدینگی واحدهای تولیدی با ارائه تسهیلات نامناسب به بخش‌های دیگر تزریق و این امر باعث گردیده تا تولیدکنندگان نتوانند به تسهیلات مورد نیاز خود از طریق سیستم بانکی دست پیدا کنند.
دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه علیرغم تصویب بخشنامه جدید دولت مبنی بر کاهش گشایش اعتبارات اسنادی همچنان سیستم بانکی از اجرای این بخشنامه شانه خالی می‌کند، تصریح کرد: برخی از بانک‌ها با ادله‌های مختلف حاضر به گشایش اعتبار حداقل ۳۰درصدی نیستند که در این رابطه دولت باید تصمیم مناسبی را برای ملزم نمودن سیستم بانکی در گشایش اعتبارات انجام دهد.
قربانی عدم پرداخت یارانه به بخش صنعت، بهره بانکی ، هزینه‌های تولیدو ناکارآمدی سیستم بانکی را از جمله دلایل عدم رونق تولید در سطح کشور دانست و اظهار داشت: هر یک از موارد مذکور می تواند با بهبود موانع پیش‌روی تولید کشور را از بین ببرد.
وی به جلسات متعدد صنعتگران با وزیر صنعت، معدن تجارت اشاره کرد و گفت: در این جلسه مشکلات ارزی و گشایش اعتبار به عنوان اصلی ترین مشکل واحدهای تولیدی مطرح شد و وزیر با پیگیری‌های لازم در صدد بهبود فضای کسب و کار در فضای تولید است.
به اعتقاد قربانی تک نرخی شدن ارز و ارائه تسهیلات مناسب به واحدهای تولیدی می‌تواند در شرایط فعلی وضعیت اقتصادی کشور را به سمت رونق هدایت و تا حدودی مشکلات را برطرف کند.
به گزارش تسنیم، دبیر انجمن قطعه سازان ضمن مثبت ارزیابی کردن اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لزوم حذف ایران کد و شبنم بر روی کالاهای وارداتی اظهار داشت: به اعتقاد بنده نصب برچسب های مذکور اثرات نامناسبی را بر تولید کشور گذاشته بود که تصمیم اخیر وزیر صنعت در این رابطه بسیار کارآمد است .
وی اضافه کرد: هر واحد تولیدی برای نصب برچسب شبنم می‌بایست کالاهای خود را به چندین قسمت تقسیم می‌ کرد و در کنار این امر با مشکلات و ابهامات متعددی روبرو بود که تصمیم وزیر در این رابطه تا حدودی مشکلات واحدهای تولیدی را در نصب این برچسب برطرف خواهد نمود.
قربانی با اشاره به اینکه هنوز از چند و چون حذف قطعی بارکد بر روی کالاهای وارداتی اطلاع خاصی ندارم گفت: اما در آخرین ترخیص کالای خود برچسب شبنم را بر روی کالاهای خود نصب کردیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.