بانک توسعه تعاون تسهیلات ارزی می دهد

۱۳م اسفند ،

بانک توسعه تعاون تسهیلات ارزی می دهد | چاپ |
سه شنبه ۱۵ اسفند ساعت ۱۳:۲۲

بینا- مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پیش‌بینی اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی به تعاونگران خبرداد و گفت: اعطای تسهیلات این بانک نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش بینا، ماشاالله عظیمی، اظهار کرد: بخشی از این تسهلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده و بخشی از آن در شرف تصویب در هیات مدیره است.
وی همچنین از دریافت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی از صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: همه طرح‌ها در بخشهای صنعت و کشاورزی برای اخذ تسهیلات معرفی شده و مابقی در حال تصویب و ارجاع به صندوق توسعه ملی برای تخصیص اعتبارات است.
به گفته رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون پرداخت تسهیلات این بانک در مقایسه با سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته و بیشترین میزان اعطای تسهیلات نیز بنگاههای کوچک و متوسط بوده‌اند.

ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی تازه
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونگران و ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی تازه طی ۱۰ ماهه امسال اظهار کرد: این تسهیلات صرف نظر از تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی بوده و در مقایسه با ۷۳۵ میلیارد تومان تسهیلاتی که بانک در سال قبل به اتحادیه‌ها و شرکتهای تعاونی پرداخت کرده از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.وی عملکرد اشتغال‌زایی این بانک در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در طول ۱۰ ماه قبل نزدیک به ۲۵ هزار شغل تازه ایجاد شده و حفظ اشتغال موجود نیز ۴۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.
عظیمی همچنین میزان اشتغال ایجاد شده در سال قبل را بیش از ۲۲ هزار شغل و حفظ اشتغال صورت گرفته را ۴۷ هزار شغل عنوان کرد.مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه به تشکیل ۱۷۰ هزار تعاونی در کشور اشاره کرد و افزود: این رقم به لحاظ کمی مطلوب است ولی باید در جهت کیفی سازی و افزایش بهره‌وری در شبکه تعاونی‌ها تلاش بیشتری صورت بگیرد.
وی گفت: با وجود آنکه نزدیک به ۵۰ درصد مردم کشور عضو تعاونی‌ها می باشند اما سهم بخش تعاون به نسبت آن افزایش نیافته و کمتر از ۱۰ درصد است و این مساله با هدفگذاری تعیین شده در برنامه پنجم توسعه برای رسیدن تعاون به سهم ۲۵ درصد از اقتصاد ملی مغایرت دارد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.