بانک جهانی خبر داد:افزایش ۲۵درصدی قیمت گندم در تیر امسال

۱۲ شهریور – ۱۰:۴۵:۱۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

بانک جهانی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت مواد غذایی در جهان طی ماه جولای(تیر ماه) اعلام کرد قیمت گندم در این ماه ۲۵ درصد افزایش اما قیمت برنج ۴ درصد کاهش داشته است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، به نقل از رویترز ، بانک جهانی در این گزارش افزود ، ادامه خشکسالی بی سابقه در مناطق وسیعی از آمریکا و غرب اروپا تاثیر زیادی بر رشد ۱۰ درصدی قیمت مواد غذایی در ماه جولای داشته است .
بر اساس این گزارش ، بانک جهانی از کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای فقیر و در حال توسعه خواسته است برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی آماده باشند و سیاستها و تدابیر لازم و مناسب را برای حمایت از اقشار فقیر و کم در آمد اتخاذ کنند . بر این اساس ، قیمت جهانی گندم و ذرت  طی ماه جولای نسبت به ژوئن بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است . قیمت سویا نیز در این مدت با رشد ۱۷ درصدی روبرو شده و تنها قیمت برنج در این مدت با افت ۴ درصدی روبرو شده است .
این گزارش افزود: شاخص قیمت مواد غذایی بانک جهانی در ماه جولای ۲۰۱۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بیش از ۶ درصد رشد داشته است .
جیم یونگ کیم رییس بانک جهانی نیز تاکید کرد افزایش قیمت مواد غذایی سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی میلیونها نفر در سراسر جهان را تهدید می کند . به خصوص آفریقا و خاورمیانه به شدت در برابر افزایش قیمت مواد غذایی آسیب پذیر هستند .  
کدM-ch2531  

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۲۱۰۴۵۱۶۲۷۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.