بانک جهانی در تامین مالی پروژه‌های ایران فعال شود

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

به گزارش مهر، علی طیب نیا در دیداری با خانم کریستین اندرسون معاون خاور میانه و شمال آفریقای بانک جهانی، خواستار فعال شدن این بانک برای ارتقای همکاری‌های فنی برای تهیه چارچوب مشارکت کشوری و تامین مالی پروژه ها شد.

وی افزود: لازم است  این بانک در خصوص اعطای کمک های فنی در زمینه های محیط زیست، آلودگی هوا، امنیت جاده‌ای و مدیریت بلایای طبیعی کمک‌های فنی به ایران ارایه کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تحولات اخیر اقتصادی کشور و بهبود ارتباطات و مبادلات تجاری با سایر کشورها و همچنین روابط خارجی را از مهمترین اقدامات دولت دانست و افزود: اولویت دولت یازدهم ارتقا همکاریها با مجامع بین المللی به ویژه بانک جهانی است.

طیب نیا ضمن تشکر از  حسن نیت و اعزام هیئت‌های کمک‌های فنی بانک جهانی به ایران، افزود: برخورد ایران با بانک جهانی، همواره یک برخورد صمیمانه بوده و همواره مشارکت فعال در افزایش سرمایه عمومی بانک داشته است.

این گزارش حاکی است، خانم اندرسون در سخنانی از جمهوری اسلامی ایران به واسطه شرکت فعال در افزایش سرمایه عمومی بانک جهانی قدردانی کرد. معاون خاور میانه و شمال آفریقای بانک جهانی در ادامه بر ارتقای سطح همکاریهای بانک جهانی و ایران تاکید کرد.

گفتنی است؛ بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصادی و دارایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های اقتصاد و برنامه و بودجه در این نشست حضور داشتند.
 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.