بانک جهانی ظرف ۱۷ سال آینده فقر را ریشه کن می کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک جهانی اعلام کرد قصد دارد ظرف ۱۷ سال آینده فقر را در جهان ریشه کن کند برتران بادره، مدیرکل مالی بانک جهانی گفت این نهاد بین المللی قصد دارد ظرف سه سال آینده ۴۰۰ میلیون دلار از هزینه های خود را کم کند که این رقم هشت درصد از کل هزینه های این نهاد خواهد بود

خبراقتصادی: “برتران بادره” ، مدیرکل مالی بانک جهانی گفت این نهاد بین المللی قصد دارد ظرف سه سال آینده ۴۰۰ میلیون دلار از هزینه های خود را کم کند که این رقم هشت درصد از کل هزینه های این نهاد خواهد بود. این صرفه جویی این امکان را فراهم می کند که در مقایسه با امروز یک میلیارد دلار وام بیشتر از سوی بانک جهانی اعطا شود.

براساس گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو ، وی افزود بانک جهانی می خواهد سطح زندگی مردم جهان را بهبود بخشد و تا حد ممکن از شدت فقر در جهان بکاهد. براساس آمار و ترکیب جمعیت در جهان ، هنگامی که فرد با کمتر از یک دلار و ۲۵ سنت در روز زندگی خود را می گذراند ، زیر خط فقر قرار دارد.

مدیرکل مالی بانک جهانی ابراز امیدواری کرد تا سال ۲۰۳۰ تعداد اشخاص فقیر جهان به کمتر سه درصد از کل جمعیت کره زمین برسد. انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ جمعیت زمین به هشت تا نه میلیارد نفر برسد و این بدان معنا است که با تعیین این هدف ، تا آن موقع تعداد اشخاص فقیر جهان کمتر از ۲۵۰ میلیون نفر خواهد بود.

وی افزود در سال ۱۹۹۰ ، چهل درصد مردم جهان در فقر شدید به سر می بردند ، اما امروز این رقم به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته و به ۱۵ درصد رسیده است و این از بهبود شرایط زندگی مردم در چین ، که پرجمعیت ترین کشور جهان است ، نشأت می گیرد. در دوره ای ۹۰ درصد مردم چین در زیر خط فقر زندگی می کردند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.