بانک سوخت هسته‌ای در صورتی موفق خواهد بود که انحصاری نباشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بانک سوخت هسته‌ای آژانس بین المللی انرژی اتمی در صورتی موفق خواهد بود که در انحصاری هیچ قدرتی نباشد.

احمد بخشایش نماینده اردستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با مثبت ارزیابی‌کردن ماهیت تشکیل بانک سوخت هسته‌ای گفت: بانک سوخت هسته‌ای پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران بوده که براساس آن، مرکزی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکل می‌گیرد و تمام کشورهایی که خواهان استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستند می‌توانند بدون دخالت آمریکا و با رجوع به این بانک به فعالیت هسته‌ای خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: ایجاد بانک سوخت هسته‌ای تنها در صورتی موفق خواهد بود که انحصاری نباشد.

بخشایش در پایان تصریح کرد: ایران با تولید سوخت هسته‌ای با غنای ۲۰ درصد نشان داده اگر بخواهد می تواند سوخت مورد نیاز خود را تولید کند و در این زمینه نیازی به غرب نخواهد داشت.

گفتنی است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاسیس بانک سوخت هسته‌ای، تامین سوخت موردنیاز کشورهایی که دارای برنامه هسته‌ای برای تولید برق هستند را تضمین می‌کند تا این کشورها خود به تولید این سوخت دست نزنند، البته آژانس تاکنون تصمیم نگرفته که چه کشوری میزبان این بانک سوخت هسته‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.