بانک مرکزی تاکنون تصمیم جدی برای کنترل نرخ ارز نگرفته است

سه شنبه ۱۶ خرداد – ۰۵:۱۰:۰۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فتحی‌پوردرواکنش به نوسانات نرخ دلار در چند ماه اخیر:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نماینده کلیبرو خداآفرین و بخش هوراند درمجلس با بیان اینکه متاسفانه نرخ دلار در چند ماهه اخیر نوسانات شدیدی داشته، گفت: متاسفانه نرخ دلار در چند ماهه اخیر نوسانات شدیدی داشته؛ اما در مقابل مسئولان بانک مرکزی تصمیم جدی تاکنون نگرفته‌اند و گویا تنها به اظهار نظر اکتفا می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، ارسلان فتحی‌پور، افزود: بانک مرکزی باید تدبیری داشته باشد تا سیاست‌های کلی‌اش در جهت کاهش نرخ ارز باشد.
نماینده مردم کلیبر، هوراند، خداآفرین و بخش هورانددر مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کل تصمیمات و سیسات‌گذاری‌های بازار پولی و مالی جزو وظایف بانک مرکزی است، اظهار کرد: متاسفانه نرخ دلار در چند ماهه اخیر نوسانات شدیدی داشته؛ اما در مقابل مسئولان بانک مرکزی تصمیم جدی تاکنون نگرفته‌اند و گویا تنها به اظهار نظر اکتفا می‌کنند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم، با یادآوری اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه نحوه تعیین نرخ ارز شناور مدیریت شده تصویب شده است،‌ ادامه داد: بهای ارز آزاد و دولتی نباید بیش از ۵۰ تومان باشد و مسئولان بانک مرکزی باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس هشتم، شورای پول و اعتبار و تشکیل اتاق فکر تعیین نرخ ارز را بسیار موثر دانست و گفت: این مشکل بزرگی در کشور است که نیاز به چاره‌اندیشی دارد و باید برای این موضوع تصمیم‌گیری شود.
فتحی‌پور همچنین از بررسی مسائل پولی و مالی کشور به خصوص نرخ ارز، پس از تشکیل کمیسیون اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.
محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به تازگی اظهار کرده است که ؛ تا زمانی که علل تأثیرگذار بر قیمت دلار به قوت خود باقی است نباید انتظار داشت روند حرکتی برابری دلار با ریال تغییر اساسی کند. مثلا انتظار داشته باشیم قیمت جهانی نفت بالا رود و قیمت کالاهای وارداتی اضافه شود ولی قیمت دلار به زیر قیمت ۱۱۵۰ تا ۱۲۲۶ تومان برسد. به همین اعتبار نیز نمی توان انتظار داشت مجموعه حوزه های تأثیر پذیر از قیمت ارز نیز تغییر شرایط دهند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۵۱۷۱۰۰۹۵۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.