بانک مرکزی ارزهای آزاد شده را منتقل کند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی کمیسیون امنیت ملی مقرر شد که بانک مرکزی اقدام عاجل و شفافی در مورد انتقال و به کارگیری ارز آزاد شده در چهار قسط قبل بعد از توافق ژنو را انجام دهد.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه امروز کارگروه اقتصاد مقاومتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: اولین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی کمیسیون امروز به ریاست دستغیب نایب رییس کمیسیون و با حضور قائم مقام بانک مرکزی و مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مورد شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال ۹۳ از سوی ایشان به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کارگروهی را در این رابطه تشکیل داد تا به طور منظم و هدفمند این موضوع را در حوزه‌های امنیت و سیاست خارجی دنبال کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر این اساس امروز اولین جلسه کارگروه تشکیل شد. در ابتدای این جلسه قائم مقام بانک مرکزی گزارشی از وضعیت ارزی کشور، میزان و نحوه انتقال ارز آزاد شده بعد از توافق ژنو و زمینه‌های هزینه‌کرد آن ارائه کرد.

به گفته وی، اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی خواستار اقدام عاجل و شفاف بانک مرکزی مبنی بر انتقال و بکارگیری ارز آزاد شده در چهار قسط قبل شدند و روند فعلی را غیرقابل قبول خواندند. بر همین اساس مسئولان بانک مرکزی موظف شدند که گزارش اقدامات خود را در جلسه بعدی ارائه کنند.

نقوی حسینی همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه مناسبات بانکی و موانع موجود در بهره‌برداری ذخایر ارزی و منابع داخلی در حوزه‌های تولید و صنعت مورد بحث قرار گرفت که مسئولان بانک مرکزی توضیح دادند جمهوری اسلامی می‌تواند ارز آزاد شده را در کلیه حوزه‌ها هزینه کند اما جهت‌گیری مبتنی بر بهره‌برداری از ارز آزاد شده در حوزه‌های تولید و پرژه‌های عمرانی است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.